کد خبر: ۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۱

ناتو: با شهامت پیش به سوی جنوب افغانستان

آفتاب‌‌نیوز :  تفاوت میان تلفات نیروهای ناتو و نیروهای امریکایی بسیار زیاد است. تعداد نیروهای امریکایی به 17 هزار نفر می رسد و اغلب آنان آموزش لازم برای مواجهه با شورشیان افغان را دیده‌اند. از طرف دیگر نیروهای ناتو حدود 9 هزار نفر هستند که اغلب برای خوردن و خوابیدن به افغانستان رفته‌اند. وظیفه اصلی آنان محافظت از کابل و چند شهر واقع در شمال و غرب افغانستان است. در مناطق شمال و غرب افغانستان هیچگونه شورشی وجود ندارد. ولی اوضاع این سربازان به زودی فرق خواهد کرد. سربازان بزدل ناتو قصد دارند قدم به جنوب مرگبار افغانستان بگذارند.
گارد ویژه عملیاتی انگلستان نیز قرار است که در آوریل سال آینده به سربازان ناتو ملحق شود و به مدت 9 ماه با آنان همکاری کند. در حال حاضر 200 سرباز کانادایی در کابل مستقر هستند. قرار است 200 سرباز انگلیسی نیز به شهر هیلمند اعزام شوند و سربازان آلمانی و استرالیایی متفقا به او روزگان خواهند رفت. در غرب هرات 150 سرباز ایتالیایی مستقر هستند. وقتی از فرمانده آنان پرسیدند که شما از نظر امنیتی در این منطقه چه کار کرده‌اید؟
در پاسخ گفت: «فعالیت‌های ما در این منطقه زیاده بوده ما توانسته‌ایم حدود 150 دوچرخه را در اختیار پلیس های افغانی قرار دهیم و بین آنها توزیع کنیم.»
جنوب افغانستان منطقه‌ای که پستوهای بیگانه ستیز در آن زندگی می کنند، نیاز به اقدامات اساسی تری دارد. حدود هزار چترباز انگلیسی در قندهار و مستقر خواهند شد که ناوگان هوایی کوپتر آلمانی و 6 هلی‌کوپتر انگلیسی نیز نستقر شده‌اند. توافق بر سر اعزام نیروهای ناتو به جنوب و شرق افغانستان صورت گرفته است. حالا فکرش را بکنید که سربازان نازک نارنجی آلمانی بخواهند در جنوب افغانستان خدمت کنند. البته به آنان گفته شده که در صورت مواجهه با حمله شورشیان دیگر نیازی نیست که همچون امریکاییان خود را به آب و آتش بزنند و دشمن را نابود کنند. مسئولیت مبارزه با کشت، تولید و پخش مواد مخدر در جنوب افغانستان بر عهده سربازان انگلیسی است. استوار سربازان ناتو در جنوب افغانستان بستگی زیادی به میزان تلفات این دسته از سربازان دارد، زیرا آنان تمایلی ندارند که همچون امریکاییان مسئولیت عملیات مرگبار و پر مخاطره را بر عهده گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین