کد خبر: ۲۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
قهرمانی نوجوانان جهان- چین تایپه؛

تکواندوکاران ایران در روز نخست ناکام ماندند

سه نماینده تکواندو ایران در روز نخست از دهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان امروز یکشنبه در چین تایپه آغاز شد که 188 تکواندوکار در شش وزن به رقابت پرداختند. در این بین سه نماینده کشورمان با شکست برابر رقبای خود از گردونه مسابقات کنار رفتند.

کامران امانلو تکواندوکار وزن 55- کیلوگرم با دو پیروزی و یک شکست از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن 64 تکواندوکار حضور داشتند که امانلو ابتدا "الکساندر ترندافیر" از مولداوی را با نتیجه 15 بر 3 از پیش رو برداشت، سپس در پیکار با "گوکالپ بکتاس" از کشور ترکیه را در راند طلایی پیروز شد. نماینده کشورمان در سومین مبارزه برابر "تسونگ" از چین تایپه 7 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. در این وزن تکواندوکاران آذربایجان، ایتالیا، شیلی و چین تایپه به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

فرشاد قیاسی دیگر تکواندوکار کشورمان در وزن 78+ کیلوگرم، در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در بازی دوم با نتیجه 15 بر 7 برابر تکواندوکاری از روسیه مغلوب شد. در این وزن 24 تکواندوکار حضور داشتند که قیاسی دور نخست استراحت داشت و سپس برابر "گاتیف" بازنده شد. در این وزن اواکراین، فرانسه، ایتالیا و چین تایپه روی سکوی اول تا سوم ایستاند.

مهسا نوروزی تنها نماینده تیم ملی دختران کشورمان در اولین روز مسابقات، در وزن 49- کیلوگرم در نخستين گام موفق شد "آنیلا افسر" تکواندوکاری از کشور انگلیس را 10 بر 8 شكست دهد. در این وزن 49 تکواندوکار حضور داشتند که نوروزی دور دوم بدلیل حاضر نشدن حریف کنگویی پیروز شد. وی در سومین بازی خود و در مقابل "ریوس" از شیلی با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن صرستان طلا گرفت. اسپانیا به نشان نقره دست پیدا کرد و کانادا و آذربایجان هم به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

اما فردا در دومین روز این مسابقات چهار تکواندوکار کشورمان به میدان می‌روند. محمد اصلانی تکواندوکار ملی‌پوش کشورمان در وزن 48- کیلوگرم بنابر قرعه کشی صورت گرفته، در نخستین دیدار خود با حریفی از کشور کره‌جنوبی روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی در این دیدار به مصاف تکواندوکاری از بلاروس می‌رود. در این وزن 59 تکواندوکار حضور دارند. اصلانی پنجشنبه گذشته موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

در وزن 51- کیلوگرم که 51 تکواندوکار شرکت دارند، هادی تیران در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم با برنده دیدار سوئد و عربستان رقابت می‌کند. دانیال صالحی‌مهر تکواندو کار وزن 73-کیلوگرم کشورمان در دور اول به مصاف حریفی از کره‌جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی در دور دوم با برنده دیدار شیلی و کلمبیا مبارزه خواهد کرد. در این وزن هم 43 تکواندوکار مبارزه خواهند کرد.

در بخش دختران تیم کشورمان یک نماینده دارد. در وزن 44- کیلوگرم که 36 تکواندوکار مبارزه می‌کنند، فاطمه اموری نوجوان تکواندوکار ملی‌پوش کشورمان دور نخست به مصاف حریفی از روسیه خواهد رفت و در صورت پیروزی در این دیدار با برنده دیدار ویتنام و اتریش رقابت می‌کند.

این دوره از رقابتها تا روز چهارشنبه در چین تاپیه ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین