کد خبر: ۲۳۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

جک استرا: امریکا با قلدری مانع تجارت انگلیس با ایران می‌شود

زورگویی آمریکا در ممانعت از گسترش تجارت کشورهای جهان به ویژه اروپایی با ایران ، صدای همپیمانان آمریکا را نیز در آورده است و جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس یکی از این افراد است که گفته آمریکا با قلدربازی مانع تجارت این کشور با ایران می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سایت «انتخاب» در مطلبی که به نقل از فاینشنال تایمز منتشر کرد آورده است: دو سیاستمدار بلندپایه انگلیسی می گویند که واشنگتن با قلدربازی سعی در ممانعت از حمایت بانک های انگلیس از صادارات قانونی به ایران دارند که باعث میلیون ها پوند ضرر سالیانه برای کمپانی هایی انگلیسی می شود.

جک استرا وزیر خارجه اسبق انگلیس و نورمن لامونت می گویند که رفتار واشنگتن چالشی مستقیم برای استقلال و حاکمیت بریتانیا است.

استراو افزود: دولت و کنگره امریکا اگر چنین وضعیتی در امریکا بود هرگز تحمل نمی کردند.

وی اضافه کرد: بانک های انگلیسی حاضر به فراهم آوردن خدمات بانکی و اقتصادی برای صادرات به ایران نیستند، چرا که از مواجهه با تحریم های سنگین واهمه دارند.

وزیر خارجه اسبق انگلیس بیان داشت: فشار بسیاری بر بانک ها وارد می شود. آمریکایی ها با این ادقام تبعیض امیز و یک جانبه به نهادهای مالی در انگلیس فشار می آورند.

وی تصریح کرد: تجارت با ایران توسط دیگر کشورهای اروپایی بویژه المان زیاد متحمل خسارت نشده چراکه اکثر نقل و انتقالات مالی آنها توسط بانک های منطقه ای صورت می گیرد.

فایشننال تایمز نوشت: اطلاعات نشان می دهد که کاخ سفید به کمپانی های امریکایی اطمینان خاطر داده است که آنها در صورت تجارت با ایران مشمول تحریم نمی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین