کد خبر: ۲۳۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

معرفی برترین‌های جهان ورزش

آیین پانزدهمین دوره انتخاب و معرفی برترین های جهان ورزش و برندگان جایزه لاروس ۲۰۱۴ چهارشنبه شب در کوالالامپور مالزی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈسباستین وتلˈ از آلمان، قهرمان مسابقات رانندگی فرمول یک و ˈمیسی فرانکلینˈ آمریکایی و ستاره شنای جهان به ترتیب عنوان برترین ورزشکاران مرد و زن سال ۲۰۱۴ را از آن خود کردند و جایزه لاروس را بالای سر بردند. در این مراسم سباستین وتل قهرمان رقابت های فرمول یک جهان که تاکنون چهار بار این عنوان را به نام خود ثبت کرده است توانست برای دریافت جایزه لاروس رقبایی همچون ˈیوساین بولتˈ، ˈلبورن جیمزˈ، ˈنادالˈ، ˈکریستین رونالدوˈ و ˈمو فرحˈ را پشت سر بگذارد.

وتل با ابراز خرسندی بسیار زیاد بعد از دریافت این جایزه گفت: من امشب چیزهای زیادی آموختم، این یک واقعیت است که ورزش می تواند انگیزه بسیار قوی باشد و این جایزه بسیار انگیزه دهنده است. فرانکلین ۱۸ ساله نیز توانست رقبای بزرگی همچون ˈسرنا ویلیایمزˈ و ˈیلنا ایزینبایفˈ را مغلوب خود کند. وی که در سال گذشته میلادی موفق به کسب شش مدال طلا در عرصه های مختلف ورزشی شد پس از دریافت این جایزه با قربانیان حادثه هواپیمایی مالزی ابراز همدردی کرد.

تیم کریکت افغانستان نیز به خاطر تلاش های خود جایزه ˈروح ورزشیˈ این اسکار ورزشی را کسب کرد. این تیم به اعتقاد هیات داوران با تلاش زیاد از اردوگاه های پناهندگی در لیست بهترین ورزشکاران جهان قرار گرفت. ˈمارک مارکوزˈ موتورسوار اسپانیایی نیز توانست عنوان جوان ترین قهرمان سال ۲۰۱۳ را با ۲۰ سال و ۲۶۶ روز از آن خود کند.

ˈاسکایر ماری بوچتˈ فرانسوی جایزه بهترین ورزشکار معلول را از آن خود کرد و ˈجامی بستویکˈ دو چرخه سوار نیز جایزه ورزش های هیجانی را کسب کرد. رافائل نادال تنیس باز اسپانیایی نیز برترین ورزشکاری شناخته شد که بازگشت به قهرمانی داشته است.

تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان نیز جایزه برترین تیم ورزشی جهان را دریافت کرد و تیم راگبی ˈ آلبلکس ˈ نیوزیلند را از پیش رو برداشت. تیم فوتبال مردان برزیل، تیم تنیس دو نفره باب و مایک برایان از آمریکا، تیم بسکتبال میامی هیت آمریکا و تیم اتومبیلرانی فرمول وان رد بول اتریش نیز نامزدهای دریافت جایزه اسکار برترین تیم ورزشی جهان بودند.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی در آغاز این مراسم ضمن اشاره با پرواز ام.اچ ۳۷۰ گفت: ما در این مراسم داستان افرادی با پشت کار، بخشش و تحمل زیاد را قرعه کشی می کنیم افرادی که امشب در این مراسم حضور دارند همه این ویژگی ها را دارا هستند.

مراسم اهدای جوایز لاروس در سال ۲۰۱۴ قرار بود برای دومین سال متوالی در ریودوژانیرو برزیل برگزار شود که به دلیل نگرانی مقامات این کشور از خشم عمومی به دلیل هزینه ۱۲ میلیون دلاری برگزاری آن به شهر کوالالامپور مالزی انتقال یافت. اوسین بولت دونده جاماییکایی و جسیکا انیس دونده بریتانیایی سال گذشته موفق به دریافت جایزه لاروس شدند.

جایزه لاروس براساس عملکرد ورزشکاران در یک سال اعطا می شود. برندگان این جایزه را ۴۶ عضو آکادمی ورزشی و هیات داوری بنیاد لاروس متشکل از بهترین ورزشکاران زن و مرد جهان انتخاب می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین