کد خبر: ۲۳۷۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

"اسنودن اطلاعات محرمانه آمریکا را به روسیه داده است"

قانونگذاران آمریکایی هشدار دادند بسیاری از داده‌های محرمانه که توسط مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده، احتمالا به دست مقام‌های اطلاعاتی روس افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مایک راجرز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: 95 درصد از اطلاعاتی که ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرده و به دست آورده مربوط به اطلاعات نظامی، تاکتیکی و استراتژیک است و ما هم اکنون معتقد هستیم که این اطلاعات به دست روس‌ها افتاده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بسیاری از این اطلاعات به نفع روس‌هاست. حتی ما معتقدیم که این اطلاعات به نفع ارتش چین نیز تمام می‌شود.

مایک راجرز‌ با اشاره به گزارش محرمانه پنتاگون مبنی بر دسترسی اسنودن به این داده‌ها و اطلاعات گفت: این گزارش مشخص می‌کند که نیمی از این اطلاعات یا تمام آن به دست آژانس‌های اطلاعات روسیه افتاده است. اسنودن 7 / 1 میلیون سند محرمانه دولت آمریکا را به دست آورده است.

اسنودن 30 ساله که به جاسوسی در آمریکا متهم شده، هم اکنون در روسیه پناهندگی گرفته است.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: هم اکنون پرسش مطرح شده درباره این مساله نیست که آیا اسنودن تحت تاثیر سرویس‌های اطلاعاتی روسیه قرار گرفته است یا خیر بلکه پرسشی که هم اکنون باید به آن پاسخ داده شود این است که چه زمان این تاثیرپذیری صورت گرفته است.

یکی از مقام‌های ارشد دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این باره گفت: من مطمئنم که روسیه تمامی این اطلاعات افشا شده توسط اسنودن را در اختیار دارد.

این در حالیست که اسنودن اکتبر سال گذشته میلادی به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: پیش از آنکه از هنگ کنگ به مسکو بروم تمامی اسناد و مدارک را تحویل دادم بنابراین روسیه و چین هیچ شانسی برای دسترسی به این مدارک ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین