کد خبر: ۲۳۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس:

سونامی مرگ گونه‌های جانوری متوقف شود

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از کشتار بی رحمانه گونه های نادر جانوری انتقاد کرد و گفت: مسوولان باید با انجام اقداماتی و به دور از شعار هر چه سریعتر به توقف سونامی مرگ گونه های جانوری در حال انقراض بشتابند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه خبری خانه ملت، ˈکمال الدین پیرموذنˈ اظهار داشت: فروکش کردن سونامی کشتار جانوران در حال انقراض نیازمند اقدامات کارشناسانه و به موقع مسوولان است.

وی شکار غیرمجاز حیوانات را زنگ خطری برای محیط زیست کشور خواند و افزود: مسوولان باید با درنظرگرفتن اشد مجازات برای متخلفان و متجاوزان به حریم حیوانات از قلع و قمع گونه های نادر جانوری جلوگیری کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش قوانین حمایتی از محیط بانان در کشور خاطرنشان کرد: دولت باید هرچه سریعتر با ارایه لایحه ای کارشناسانه در خصوص قوانین حمایتی از محیط بانان به مجلس، به افزایش انگیزه آنان در مقابله با کشتار گونه های جانوری اقدام کند.

وی با بیان این که مسوولان باید قوانین کیفری را برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند، گفت: تعیین اشد مجازات برای شکارچیان غیرمجاز یکی از راه هایی است که از قلع و قمع حیوانات در حال انقراض جلوگیری می کند.

پیرموذن افزایش سطح آگاهی عمومی و فرهنگ سازی مناسب از طریق رسانه ها را یکی از راهکارهای کمک به حیات وحش کشور خواند و تاکید کرد: تا زمانی که حساسیت لازم بین اقشار مختلف جامعه نسبت به نابودی حیات وحش و انقراض حیوانات نادر ایجاد نشود، نمی توان به زنده ماندن حیوانات کمیاب امیدی داشت.

وی از آمادگی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس برای همکاری با دولت در تدوین و تنظیم لایحه برای حمایت از محیط بانان خبر داد و افزود: مجلس به جد پیگیر حفاظت از محیط زیست و همچنین حمایت از محیط بانان است.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس یادآور شد: قوه مجریه و قضاییه مهمترین دستگاه هایی هستند که می توانند با اقدامات به موقع خود تضمین کننده حیات وحش و محیط زیست کشور باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین