کد خبر: ۲۳۷۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

سفر، بتدریج جای دید و بازدید عید را می‌گیرد

جایگزین شدن یک رویه اجتماعی با رویه ای دیگر شاید در نگاه نخست مسئله نباشد اما اگر رویه جایگزین رویه ای پسندیده را تهدید کند، جای نگرانی دارد که «رضا پورحسین» طی یادداشتی با عنوان « سفر به تدریج جای دید و بازدید عید را می گیرد» یکی ازاین نگرانی ها را بیان کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در مطلبی که سایت خبر آنلاین از پورحسین منتشر کرد می خوانید:چند سالی است که نوروز، بیشتر با «سفر» تداعی می شود تا با «دید و بازدید».

این پدیده دلایل زیادی دارد که عمده آن به «تحول سبک زندگی» مربوط می شود.

گویی مردم خیلی حوصله دید و بازدید به معنای قدیم آن را ندارند و ترجیح می دهند تمام ایام تعطیلات حتی روزهای قبل آن را در سفر باشند.

از سوی دیگر می توان تسهیلات بهتر سفر و ارتقا فرهنگ گردشگری را هم ازدلایل آن برشمرد ؛ اما اینکه مردم، تمام ایام تعطیل را در سفر بگذرانند، نسل امروز بتدریج خاطره نوروز را آنطور که نسل ما در ذهن خود دارد، از دست خواهد داد.

درست است که بسیاری از سفرها به منظور دیدار دوستان و فامیل در شهرهای دیگر صورت می گیرد، اما خیلی از سفرها هم صرفا به دلیل دورشدن از شهر خود و شاید فرار از دید و بازدید انجام شود.

دوستی می گفت که امسال و حتی سال های قبل، حتی یک فامیل در تهران حضور نداشت تا به دیدارشان برویم.

با این حساب ما هم باید سال دیگر به یک جایی سفر کنیم. هم سفر است و هم حوصله مان سر نمی رود!

طبیعی است که سبک مطلوب آن است که به هنگام تحویل سال، همه گردهم بخصوص در کنار بزرگترها باشیم و از کل تعطیلات، چند روزی را هم برای دید و بازدید نوروزی اختصاص دهیم تا سنت شیرین و دوست داشتنی عید دیدنی، تحت الشعاع سفر قرار نگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین