کد خبر: ۲۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

همسرداری متفاوت پرنده شکاری سارگپه

یکی از دوستداران محیط زیست در اسفراین یک بهله سارگپه زخمی را که در اطراف شهر پیدا کرده بود تحویل محیط زیست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سارگپه پرنده ای شکاری از راسته شاهین سانان و قوشیان است که از عقاب کوچک تر است و جثه ای متوسط و توپُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال های پهن و دمی کوتاه دارد که رنگ پر و بال آن بسیار متنوع است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین به ایرنا اظهار کرد: به گفته این شهروند پرنده شکاری مزبور زخمی بر روی زمین افتاده بود و توانایی پرواز نداشت که وی آنرا زنده گیری کرده و به محیط زیست تحویل داد.

حمید فخرانی افزود: پرنده زخمی پس از چند روز نگهداری در اداره و بازیایی کامل سلامت خود و توان پرواز، در طبیعت رهاسازی می شود.

وی با بیان اینکه ارزش های تفریحی، اقتصادی و زیبایی پرندگان به اندازه ای است که اهمیت حفاظت از آنها را بیشتر می کند، افزود: پرندگان همیشه یکی از عناصر اصلی موجود ذر طبیعت به شمار می آیند و به عنوان یکی از عوامل اصلی متعادل کننده طبیعت در زمینه کنترل جمعیت جوندگان به محسوب می شوند.

فخرانی با تشکر از دوستداران و فعالان عرصه محیط زیست ابراز امیدواری کرد تمامی مردم در حفاظت و حراست از مواهب الهی همواره یاری رسان جامعه سبز محیط زیست باشند. 

به گزارش ایرنا؛ این پرنده شکاری قلمروطلب و عمدتا تک همسر است و معمولاً تا پایان عمر با همسرش می ماند، در حالیکه این شیوه معمولا در حیات وحش زیاد دیده نمی شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین