کد خبر: ۲۳۷۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت

وزیر نفت گفت: صنعت نفت در سال ٩٣، اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیگیری می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از شانا؛ بیژن زنگنه روز شنبه در حاشیه دیدار با کارکنان وزارت نفت افزود: نامگذاری سال جاری با عنوان ˈسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان دهنده تاکید مجدد بر اقتصاد و به خصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: وزارت نفت بر آن است در سال ٩٣، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در قالب طرحهای مشخصی، در صنعت نفت دنبال کند و امور را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش ببرد.

** ممانعت از اعمال دیدگاه های غیرحرفه ای در صنعت نفت

زنگنه در خصوص عملکرد صنعت نفت در اولین سال آغاز به کار دولت یازدهم گفت: مهم ترین اتفاقی که طی این مدت در این صنعت روی داده است، تلاش برای حرکت به سمت کار حرفه ای و ممانعت از اعمال دیدگاه های غیرحرفه ای در این صنعت بوده است و این روند ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت انضباط مالی و بازگشت به روال خردمندانه جمعی برای اداره صنعت نفت گفت: امسال بیشترین رقم پرداخت بودجه های عمرانی در کشور به ثبت رسیده که بخشی از آن، حاصل تلاش کارکنان این صنعت به منظور افزایش میزان صادرات است. 

** پارس جنوبی و میادین نفتی غرب کارون در اولویت توسعه

زنگنه در خصوص اولویتهای کاری وزارت نفت در سال ٩٣، پیش بردن کار توسعه میدان های مشترک را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بخش گاز، میدان مشترک پارس جنوبی و در بخش نفت، میدان آزادگان و میادین غرب کارون در اولویت توسعه قرار دارند.

وی، احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اهتمام برای افزایش ظرفیت پالایش میعانات گازی را در بخش پالایش حائز اهمیت خواند و افزود: در سال جاری، فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان نیز با جدیت پیگیری می شود.

** گامهای بزرگ در بخش بهینه سازی مصرف سوخت

زنگنه با بیان این که در سال ٩٣، جهش دوم در بخش پتروشیمی محقق می شود، از برنامه های وزارت نفت برای برداشتن گامهای بزرگی در مسیر بهینه سازی مصرف سوخت خبر داد و گفت: با مجوزهایی که اخذ شده است با حمایت مجلس شورای اسلامی، در بخش بهینه سازی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی به خصوص در بخش های حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

وی در خصوص اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: افزایش قیمت در فاز دوم، با شیب ملایمی همراه خواهد بود و وزارت نفت به عنوان دستگاه اجرایی، آنچه ابلاغ شود را اجرا خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین