کد خبر: ۲۳۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

سازمـان مدیریت بحران به 14 استـان کشـور اخطار داد

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت، این سازمان به 14 استان که در شرایط جوی بارندگی قرار دارند به منظور مقابله به هنگام و اطلاع رسانی به مردم اخطار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «مرتضی اکبرپور» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سازمان به شورای هماهنگی بحران استان های گیلان، مازندران، آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران و سمنان اخطار داد تا برای جلوگیری و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی های برف و باران، اقدامات لازم را انجام دهند. 
 
وی گفت: شورای هماهنگی بحران استان ها به ریاست استاندار و در شهرستان ها نیز به ریاست فرماندار تشکیل می شود و این شورا وظیفه دارد تا به موقع به مردم ساکن استان های یاد شده از جمله عشایر، کشاورزان، حاشیه نشین ها و نیز مسافران اطلاع رسانی کند. 
 
اکبرپور افزود: رونوشت اخطاریه های صادره از سازمان مدیریت بحران به هلال احمر به عنوان مسوول امداد ونجات و همچنین اورژانس ارایه شده است. 
 
وی ادامه داد: شرایط جوی بارش زا براساس گزارش هواشناسی تا فردا(سه شنبه) ادامه دارد و از قسمت شرقی کشور خارج می شود. همچنین به گزارش هواشناسی قرار است از چهارشنبه این هفته یک سامانه جوی نیز از سمت جنوب وارد کشور شود. 
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درمورد خسارات احتمالی ناشی از شرایط جوی طی نوروز امسال گفت: تا زمانیکه شرایط جوی آرام نشده، نمی توان برآوردی از خسارات بویژه به کشاورزان داشت اما در بسیاری مناطق از جمله زنجان و کردستان، بارش برف رخ داده و شکوفه های درختان به علت نشست برف بر روی آنها دچار سرمازدگی شده اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین