کد خبر: ۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۳

نوازندگان ایرانی در همایش جهانی سنتور

آفتاب‌‌نیوز : گردهمایی عمومی سنتور نوازان دنیا به ریاست خانم هرنچار هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود، امسال نیز شهر پکن پذیرای این رویداد هنری بود و نوازندگان ایرانی قطعاتی از پرویز مشکاتیان را اجرا کردند.

یوسف اشرفی (تمبک)، گلناز گل صباحی (سنتور)، نگار دستمالچی (سنتور) و سارا ناقدی احمدی (سخنرانی) شر کت کنندگان ایرانی این گردهمایی بودند که 16 اکتبر در دستگاه "همایون " قطعاتی از استاد پرویز مشکاتیان ( پیش درآمد همایون و بیداد )، نگار دستمالچی ( ضربی گریز و تصنیف غم عشق)، گلناز گلصباحی (ضربی گذار)، یوسف اشرفی (ضربی بوران برای تمبک) نواختند. این اجرا که با استقبال شایان توجه و کم نظیر مخاطبان و سایر گروه های شرکت کننده مواجه شد.

به علاوه در این گردهمایی سارا ناقدی احمدی نیز درباره دو شیوه از مهمترین شیوه های سنتور نوازی صد سال اخیر در ایران سخنرانی کرد که مورد توجه پژوهش گران و محققان شرکت کننده در کنفرانس قرار گرفت.

به غیر از ایران هنرمندانی از سوییس، یونان، آلمان، مجارستان، اسلوواکی، آمریکا، هلند، تایوان، مالزی، مغولستان و چین در این گردهمایی حضور داشتند. همچنین دو سال دیگر کشور آلمان پذیرای این رویداد هنری خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین