کد خبر: ۲۳۷۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

بالگرد به اندازه کف دست،‌ سلاح جدید ارتش انگلیس در افغانستان+تصویر

فرماندهان ارتش انگلیس به دلیل نگرانی از حملات طالبان در ماه آوریل، به نیروهای ویژه دستور اجرای ماموریت نظارت بر طالبان را داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ارتش انگلیس در افغانستان از بالگردهای بدون سرنشین به اندازه کف دست استفاده می کند. نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان برای نظارت بر رفت و آمدهای طالبان این نوع از هلی کوپترها را به کار می گیرند. 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی استار ساندی، نیروهای ویژه ارتش انگلیس از این هلی کوپترهای کوچک برای جلوگیری از حملات طالبان علیه سربازان انگلیسی در مرحله کسب آمادگی برای عقب نشینی از ولایت هلمند افغانستان استفاده می کنند.

نیروهای ناتو که بخشی از آنها انگلیسی هستند قرار است در پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند.

بر اساس این گزارش، بیش از 5 هزار سرباز انگلیسی تجهیزات خود را در پایگاه اصلی شان در جنوب افغانستان (کمپ باستیون) در ماه های آخر ماموریتشان در این کشور آماده سازی می کنند. فرماندهان ارتش انگلیس به دلیل نگرانی از حملات طالبان در ماه آوریل، به نیروهای ویژه دستور اجرای ماموریت نظارت بر طالبان را داده اند.

این گزارش می افزاید: نیروهای ویژه انگلیس به هواپیماها و هلی کوپترهای کوچک بدون سرنشین و دوربین داری مجهز شده اند. برای استفاده از این هواپیماها و هلی کوپترها بدون سرنشین، سربازانی از پیاده نظام نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به مدت یک ماه در صحرای کالیفورنیا آمریکا آموزش دیده اند. این سربازان بعد از آموزش به نیروهای ویژه انگلیس در جنوب افغانستان پیوسته اند.

در ادامه این گزارش آمده است: برخی از این هواپیماها و هلی کوپترهای بدون سرنشین از پایگاه نظامی به هوا فرستاده می شوند و برخی دیگر که کوچک تر هستند در دست گرفته می شوند یا بر روی کمر قرار داده می شوند و توسط یک متخصص به هوا فرستاده می شوند.

 بر اساس گفته یک منبع آگاه این هواپیماها از زمان استفاده تا کنون تاثیر بسیار زیادی بر مقابله با تهدیدات طالبان داشته است.

این منبع آگاه می افزاید: هلی کوپترهای کوچک بدون سرنشین توانایی طی کردن مسافت زیادی در عملیات شناسایی پیاده را دارند. این هلی کوپترها در زمان دریافت هرگونه اخطاری، اطلاعات را فورا ارسال می کنند و به ما توانایی کنترل بر میدان جنگ را می دهند. 

انگلیس حدود 5 هزار سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آنها در ولایت هلمند قرار دارند. از این تعداد از سال 2001 تا کنون 448 نفر کشته شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین