کد خبر: ۲۳۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

آماده باش کامل 700 هزار نیروی امدادی در روز طبیعت

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 700 هزار نیروی امدادی در امر ایمن سازی سفرهای نوروزی در سراسر کشور فعال هستند از آماده باش این نیروها در روز 13 فروردین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مرتضی اکبرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل متعددی از نیروهای پلیس راه، بهداشت و درمان، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر از ابتدای تعطیلات نوروز 93 در راستای ایمن سازی سفرهای شهروندان تلاش و فعالیت شبانه روزی داشته اند.

وی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور در روز طبیعت که بیشترین حجم ترافیک و آمد و شد در جاده ها و مناطق کشور صورت می گیرد، توضیح داد: از روز گذشته، عوامل سازمان مدیریت بحران در آماده باش کامل به سر می برند تا در روزهای پایانی تعطیلات نوروز و به ویژه 13 فروردین که اوج مسافرت و بازگشت هموطنان است، درصورت لزوم به موقع وارد عمل شوند.

اکبرپور به ورود سامانه بارشی از جنوب کشور در روز جاری (13 فروردین) اشاره کرد و گفت: این سامانه به تدریج استانهای خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و فارس را تحت تاثیر قرار می دهد از همین رو با استانداری ها و فرمانداری های این مناطق هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا از بروز هرگونه حوادث و بحران احتمالی جلوگیری شود.

وی به هموطنانی که قصد تفرج در استانهای مذکور را دارند توصیه کرد از اقامت در حاشیه رودخانه ها و مناطقی که احتمال بروز سیل وجود دارد خودداری کنند و هشدارهای نیروهای امدادی را جدی بگیرند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور درخصوص وضعیت ایمنی سفرهای نوروزی امسال نیز گفت: حضور بهنگام و به موقع نیروهای امدادی در اقصی نقاط کشور باعث شد در نوروز 93 خسارت کمتری داشته باشیم و خسارت جانی چندانی به وقوع نپیوندد.

به گفته وی در تعطیلات نوروز امسال به دنبال وقوع سیل در استان هرمزگان، یک راننده کامیون و همراه وی بدون توجه به هشدارهای نیروهای امدادی و محلی، به یک آب نما نزدیک شد و براثر برخورد با آن جان خود را از دست دادند. همچنین در حادثه دیگری یک زن براثر ریزش دیوار کاهگلی جان باخت.

اکبرپور همچنین به مرگ دو نفر بر اثر ریزش کوه در محور کندوان- سربیشه در تاریخ 10 فروردین ماه امسال اشاره کرد.

وی از هموطنان خواست به هشدارها و توصیه های سازمان های امدادی و نیروهای پلیس درهنگام سفر توجه جدی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین