کد خبر: ۲۳۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳

جان کری: هنوز برای اعلام شکست مذاکرات اسرائیل و فلسطین زود است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، هنوز برای اعلام شکست مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین زود است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا قرار بود امروز (چهارشنبه) از کرانه باختری دیدار کند اما دیدار وی لغو شده است.

محمود عباس، رییس دولت خودگردان فلسطینی گفت، اگر طرف اسرائیلی ۲۶ زندانی فلسطینی را طبق توافق قبلی آزاد نکند، دولت فلسطین از سازمان ملل متحد درخواست عضویت دائمی و قطعی به عنوان دولتی مستقل خواهد کرد.

وی چندین سند عضویت آژانس‌های مختلف سازمان ملل متحد را امضا کرده و عضویت دولت خود در چندین معاهده بین‌المللی، از جمله معاهده چهارم ژنو، را نیز تصویب کرده است.

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) علی‌رغم مخالفت شدید اسرائیل و آمریکا، از این اقدام حمایت کرده است.

اسرائیل نیز اعلام کرده بیش از ۷۰۰ خانه جدید برای یهودیان در اراضی اشغال شده فلسطین خواهد ساخت.

جان کری گفت در بیانیه‌ای اعلام کرد، هنوز برای قضاوت نهایی در خصوص روند مذاکرات صلح زود است و از هر دو طرف خواستار 'خویشتنداری' شده است.

قرار بود که مذاکرات مستقیم صلح تا روز ۲۹ آوریل به نتیجه برسد اما خودداری اسرائیل از آزاد کردن ۲۶ زندانی فلسطینی طبق توافقی که در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی انجام گرفته بود، سرنوشت مذاکرات را مبهم کرده است.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند اسرائیل حاضر خواهد شد در مقابل آزادی یک جاسوس اسرائیل که در آمریکا در حبس ابد به سر می برد زندانیان فلسطینی را آزاد کند، به شرط آن که طرف فلسطینی به ادامه مذاکرات تا سال آینده حاضر شود و از عضویت در آزانس‌های سازمان ملل متحد، از جمله دادگاه بین‌المللی کیفری، خودداری کند.

سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد، مذاکرات درباره جاناتان پولارد، جاسوس اسرائیلی دستگیر شده در آمریکا، در جریان است اما دولت واشنگتن هنوز در این خصوص تصمیم گیری نهایی نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین