کد خبر: ۲۳۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

فیفا بارسلونا را نقره داغ کرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) باشگاه بارسلونا را از جذب بازیکن جدید در دو مهلت نقل و انتقال بعدی بازیکنان محروم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال بارسلونا به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جذب بازیکنان زیر 18 ساله از سوی فیفا با محرومیتی سنگین روبرو شد و در دو پنجره بعدی نقل و انتقال بازیکنان نمی تواند هیچ بازیکنی را به خدمت بگیرد.

به این ترتیب باشگاه بارسلونا تا تابستان سال 2015 نمی تواند هیچ بازیکنی را بخرد یا بفروشد. این باشگاه اسپانیایی همچنین مبلغ 450 هزار فرانک سوئیس نیز جریمه شده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز رقم 500 هزار فرانک سوئیس جریمه شده و یک سال هم زمان دارد تا قوانین جدیدی در این زمینه تعریف کند.

باشگاه بارسلونا در بین سال های 2009 تا 2013 با زیر پا گذاشتن قوانین جذب بازیکنان زیر 18 سال بازیکنان کوچک زیادی را به خدمت گرفته و از آنها در رقابتها استفاده کرده است.فیفا 90 روز به بارسلونا مهلت داده تا وضعیت این بازیکنان را مشخص کند.

نه فیفا و نه باشگاه بارسلونا هویت این بازیکنان را مشخص نکرده اند اما در ماه گذشته میلادی سپ بلاتر رئیس فیفا در سخنرانی اعلام کرد باشگاه بارسلونا در مورد 6 بازیکنی که از بازی برای این باشگاه محروم شده اند، احتمالا با مجازاتی روبرو خواهد شد.

نام این بازیکنان به این شرح بود: لی سئونگ وو، پایک سئونگ هو و جانگ گیئولهی (کره جنوبی)، تئو چندری (فرانسه)، بابی آدکانی (نیجریه ای – هلندی) و پاتریس سوسیا (کامرون).

باشگاه چلسی نیز در سال 2010 به دلیل تخلف در جذب گائل کاکوتا از باشگاه لانس، با محرومیت از جذب و فروش بازیکن در دو مهلت نقل و انتقال بازیکن روبرو شد اما مدتی بعد در دادگاه این محرومیت برداشته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین