کد خبر: ۲۳۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
با هدف تقویت فرآیند صلح؛

پاکستان 16 عضو القاعده را آزاد کرد

پاکستان به منظور بهبود روند مذاکرات صلح با طالبان و به دنبال موافقت نواز شریف، نخست وزیر این کشور، اقدام به آزادی دست‌کم 16 زندانی این تشکیلات کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، طالبان پاکستان اول مارس (10 اسفند) آتش‌بس اعلام کرد، اما طی هفته جاری گفت از آنجایی که دولت پاکستان در اجرای خواسته‌های این گروه جدی نیست، این آتش‌بس را تمدید نخواهد کرد.

این خواسته‌ها شامل آزادی 800 زندانی است که به عقیده طالبان آنها اعضای خانواده‌های بی‌گناه اعضای این گروه هستند. طالبان هم‌چنین خواهان عقب نشینی دولت از مناطق قبیله نشین شبه خودمختار در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان است.

اسلام زب،‌ عالی رتبه‌ترین مقام دولتی پاکستان در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان جنوبی واقع در شمال غرب پاکستان تایید کرد که مقام‌های این کشور آزادی زندانیانی را که فعالیت‌های نظامی نداشته‌اند با هدف تقویت روند اقدامات آشتی جویانه آغاز کرده است.

اسلام زب به خبرگزاری رویترز گفت: دولت سیاسی وزیرستان جنوبی 16 تن را در اول آوریل (12 فروردین) آزاد کرده است.

وی گفت: آنها فرماندهان اصلی نیستند. قبلیه‌نشینان بیگناهی هستند که در عملیات مختلف طی دو الی سه سال قبل در وزیرستان جنوبی دستگیر شده‌اند.

وی افزود: تمامی زندانیان آزاد شده به قبیله محسود تعلق دارند. قبیله‌ای پشتو زبان که در وزیرستان جنوبی قرار دارد. 10 زندانی دیگر طالبان نیز طی چند روز آینده آزاد خواهند شد. مذاکره کنندگان طالبان هنوز در خصوص این آزادی اظهار نظر نکرده‌اند.

مقامات امنیتی پاکستان تایید کردند که زندانیان طالبان به اردوگاه ارتشی زاری نور در شهر وانا، شهر اصلی وزیرستان جنوبی منتقل شده‌اند.

مقامات امنیتی افغانستان نیز اعلام کرده‌اند که این زندانیان سپس به دفتر نماینده سیاسی و سپس به طالبان تحویل داده شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین