کد خبر: ۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۶
جهان در سالی که گذشت

تروریست 25 میلیون دلاری

آفتاب‌‌نیوز : برخي مقامات نظامي آمريكا نيز مي گويند او در فعاليت هاي خشونت آميز عليه نيروهاي نظامي آمريكا در عراق شركت دارد. به همين جهت، دولت آمريكا 25 ميليون دلار آمريكا را به عنوان پاداش در برابر ارائه اطلاعات در مورد محل اختفاي وي تعيين كرده است.

آمريكا معتقد است كه الزرقاوي اكنون قدرت بيشتري نسبت به اسامه بن لادن دارد زيرا او به عنوان رهبر ناآرامي ها در عراق شناخته مي شود. او حتي در 21 اكتبر سال 2004 ميلادي نيز وابستگي خود به القاعده را مورد تأكيد قرار داد.

براساس گزارش ها، پس از حملات 11 سپتامبر، الزرقاوي به افغانستان رفت و در جريان حمله هوايي آمريكا زخمي هم شد. اما از زمان پس از اشغال عراق، فعاليت هاي خود را عليه نيروهاي آمريكايي در عراق ساماندهي كرد و يك سري گروگانگيري از افراد خارجي در عراق نيز مورد توجه گروه الزرقاوي قرار گرفت.

در ماه مي سال 2004 ميلادي، نوار ويديويي منتشر شد كه يك گروه پنج نفره از حاميان الزرقاوي را به هنگام بريدن سر نيكلاس برگ آمريكايي نشان مي داد. شخصي كه در اين نوار ويديويي، خود را الزرقاوي معرفي مي كرد، خود را براي اقدام به قتل برگ، مسئول معرفي كرد. او مي گفت: اين كشتار، به تلافي آزار و اذيت سربازان عراقي توسط نظاميان آمريكايي صورت گرفته است.

در عين حال، بسياري از مقامات آمريكايي معتقدند كه الزرقاوي افراد ديگري را نيز براي انجام حملات مختلف در اروپا و نيز شمال عراق، تربيت كرده است. از ديگر حملات تروريستي كه برنامه ريزي و اجراي آنها به گروه الزرقاوي نسبت داده شده مي توان به حمله خونين انجام شده در سامرا در روز هشتم جولاي اشاره كرد كه در آن، پنج سرباز آمريكايي و يك سرباز عراقي كشته شدند.

مسئوليت بمب گذاري هتل كانال در مقر سازمان ملل متحد در عراق در ماه اوت سال 2003 نيز به عهده الزرقاوي گذاشته شده است. در اين حمله، 22 نفر از جمله سرجيو ويرا دوملو نماينده مخصوص سازمان ملل متحد در عراق كشته شدند.

در عين حال مقامات آمريكايي مي گويند: از زمان آغاز اشغال عراق، 700 نفر در اثر حملات مرتبط با گروه الزرقاوي كشته شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین