کد خبر: ۲۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

خسارت سرما به باغ‌های کشور

سرپرست دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی میزان خسارت سرمازدگی باغات شمال و شمال غرب کشور را بررسی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی میزان خسارت سرمازدگی باغات شمال و شمال غرب کشور را بررسی می‌کنند.

جعفر شهامتی‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه چه میزان خسارت با بارش نابهنگام برف اخیر به باغات کشور وارد شده است؟ گفت: فرم‌هایی به استان‌های شمال و شمال غرب کشور ارسال شده و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی میزان خسارت را بررسی می‌کنند.

سرپرست دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا خسارت جدی است؟ گفت: قطعا خسارتی به باغداران وارد شده است اما میزان این خسارت بعد از بررسی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ چه برنامه‌ای برای افزایش تولید میوه در سال جاری دارید گفت: برنامه‌هایی به‌زراعی، استفاده از ارقام مناسب و حمایت از کشاورزان در دستور کار است که به تولید میوه در سال جاری می‌انجامد.

به گزارش فارس اخیرا در حالی برف سنگین در استانهای شمال غرب و شمال کشور بارید که بخش زیادی از درختان این مناطق شکوفه کرده بودند، در این مرحله درخت به شدت به سرمازدگی حساس است و در صورت سرمازدگی معمولا در تمام طول سال میوه نمی‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین