کد خبر: ۲۳۸۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

پیش‌بینی وضعیت هوا/ کشور گرم‌تر می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهندس احد وظیفه  افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، به سبب نفوذ هوای سرد به نوار شمالی، کاهش دما در این نواحی و در سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور رخ خواهد داد و در سایر نقاط کشور جو آرام خواهد بود. همچنین از سه‌شنبه تا جمعه با گذر امواج تراز میانی از غرب کشور به تناوب شاهد ابرناکی، وزش باد، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و در برخی نواحی غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برای اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از اوایل شب دوشنبه و روز سه‌شنبه در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد شدید خواهد بود. همچنین از بعدازظهر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه به سبب وزش شدید باد بر روی عراق، گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری گاهی با وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به 10 و 21 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین آسمان پایتخت در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی با وزش باد بتدریج افزایش ابر در اوایل شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 12 و 23 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین