کد خبر: ۲۳۸۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
معاون سازمان محیط زیست خبر داد:

نمونه برداری از بنزین U4 تولید داخل برای سنجش کیفیت

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای صحت سنجی یا سنجش کیفیت بنزین تولید داخل مبنی بر اینکه مطابق با استاندارد یورو 4 است، برای اولین بار نمونه برداری می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی از سایت ها و کارشناسان معتقدند بر خلاف ادعای تولید کنندگان بنزین داخل کشور که استاندارد یورو 4 است، فاقد این استاندارد است.

سعید متصدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در این باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این ادعاها به سازمان حفاظت محیط زیست هم رسیده و محیط زیست در نظر دارد برای صحت سنجی بنزین تولید داخل که مطابق با استاندارد یورو 4 است یا خیر، یک نظام صحت سنجی سوخت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست از سوخت داخل کشور نمونه برداری نکرده است اظهار داشت: نمونه برداری از بنزین تولید داخل از اوایل سالجاری با اولویت سه شهر تهران ، کرج و اراک آغاز می شود و به ترتیب در شهرهای دیگر هم انجام می شود.

متصدی ادامه داد: بعد از نمونه برداری و انجام آزمایش های لازم ، اطلاعات به دست آمده در اختیار مسوولان سازمان ها و مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: وزارت نفت از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه اقدام به توزیع بنزین یورو 4 در سه شهر تهران ، کرج و اراک کرده و اعلام کرده این بنزین مطابق با استاندارد یورو 4 تولید می شود و با توجه به اطلاعات منابع دیگر، سازمان محیط زیست هم پذیرفته است اما برای صحت سنجی آن سازمان محیط زیست اقدام به نمونه برداری خواهد کرد.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بخشی از این بنزین تولید داخل و بخشی هم وارداتی است گفت: توزیع بنزین یورو 4 به مرور و با اولویت در دیگر شهرهای کشور هم انجام می شود.

وی تاکید کرد: نظام صحت سنجی سوخت در سازمان حفاظت محیط زیست در حال تدوین است و بعد از آن نمونه برداری و آنالیز سوخت انجام و نتیجه اعلام می شود.

متصدی تاکید کرد: تدوین نظام سوخت در کشور برای برطرف کردن شک و شبهه غیر استاندارد بودن سوخت الزامی است که طراحی این کار در سازمان حفاظت محیط زیست حال انجام است و با تدوین این نظام سوخت داخل کشور به طور مستمر نمونه برداری و آزمایش می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین