کد خبر: ۲۳۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کشته شدن یک افسر نیروی دریایی اوکراین

سربازان روسیه در مرزهای اوکراین مستقر شدند

همزمان با اعلام استقلال منطقه دونتسک از اوکراین، سفارت آمریکا در اوکراین از حضور ده‌ها هزار نفر از نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت دفاع اوکراین از کشته شدن یک افسر نیروی دریای خود به دست یک سرباز روسی در شرق کریمه خبر داد.

سفارت آمریکا در اوکراین نیز می‌گوید که دهها هزار نفر از نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین مستقر شدند.

تنش در اوکراین با تجمع جدایی طلبان در «دونتسک» اوکراین دوباره افزایش یافته است.

طرفداران روسیه که امروز ساختمان فرمانداری شهر دونتسک اوکراین را تصرف کرده‌اند، خواهان اعزام نیروهای صلح‌بان روس به این منطقه شده‌اند.

این گروه‌ها که دونتسک را «جمهوری مستقل» اعلام کرده‌اند، پرچم خود را نیز بر فراز ساختمان فرمانداری به اهتزاز درآورده‌اند. گفته می‌شود که طرفداران روسیه تلاش می‌کنند روز 14 اردیبهشت در این شهر همه‌پرسی استقلال از اوکراین و احتمالا الحاق به روسیه برگزار کنند.

در همین حال گزارش شده است که گروه‌های طرفدار روسیه، بخش‌هایی از ساختمان فرمانداری شهر «خارکیف» در شرق اوکراین را نیز به تصرف خود درآورده‌اند.

مناطق شرقی اوکراین از دو ماه قبل و پس از خروج «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور مخلوع از این کشور، ناآرام شده است. تنش در این مناطق که جمعیتی غالبا روس‌تبار دارند، از حدود یک ماه پیش و پس از الحاق شبه‌جزیره «کریمه» به روسیه، تشدید شد. گروه‌های حامی روسیه در این مناطق خواستار برگزاری همه‌پرسی مشابه در شهرهایشان و پیوستن به روسیه هستند.

از زمان تحت کنترل درآمدن کریمه توسط نیروهای روسیه چنین حوادثی که منجر به کشته شدن نیروهای طرفین شود کمتر رخ داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین