کد خبر: ۲۳۸۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

جزئیات جلسه هیات رئیسه مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس به تشریح مباحث مطرح شده در نخستین جلسه هیات رئیسه در سال جدید پرداخت و درباره احتمال بررسی طرح جمعی از نمایندگان برای مقابله با قطعنامه اتحادیه اروپا در هیات رئیسه مجلس گفت: اقدام پارلمان اروپا بیش از آنکه قطعنامه باشد یک طنز نامه است ، فاقد اهمیت و وجاهت است و این اقدام آنها برای ما اهمیتی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز هیات رئیسه مجلس گفت: این جلسه اولین جلسه هیات رئیسه مجلس در سال جدید بود.

وی افزود: از آنجا که موضوعات کلی همچون اقتصادی مقاومتی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، آئین نامه های استخدامی و برنامه کمیسیونها مورد بحث قرار گرفت هیچ مصوبه ای در این جلسه نداشتیم.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: از آنجا که به تمام کمیسیونهای تخصصی ماموریت داده شده است که تا 15 فروردین همه راهکارها و پیشنهادهای خود را در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه کنند در حال حاضر کمیسیونها در این زمینه فعال و در حال کار هستند.

مصری ادامه داد: اگر لازم باشد برای سهولت در کار تصویب قوانین لازم در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: مسئولان دولتی هم قرار است از سوی مجلس دعوت شده تا در حوزه های کاری مرتبط توضیح دهند که چه تمهیداتی برای تحقق اقتصادی مقاومتی اندیشه اند ضمن اینکه به آنها اعلام خواهد شد اگر قوانین مزاحمی در مسیر عملکردشان وجود دارد به منظور ساده سازی و سهولت مجلس اقدام به لغو آنها کرده و اگر لازم باشد آمادگی داریم با فوریت تصویب برخی قوانین لازم را بررسی کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا در جلسه هیات رئیسه مجلس درباره طرح دو فوریتی تدوین راهبردی برای مقابله با قطعنامه پارلمان اروپا پیشنهادی صحبت شد یا نه گفت: هر طرحی که به هیات رئیسه مجلس برسد باید مورد بررسی قرار بگیرد اما از آنجا که پارلمان اروپا تنها برای یک کشور نیست این اقدام آنها برای ما اهمیتی ندارد.

وی افزود: اقدام پارلمان اروپا بیش از آنکه قطعنامه باشد یک طنز نامه است و فاقد اهمیت و وجاهت است.

مصری گفت: ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم افرادی از اروپا بیایند و برای آمدن خود به کشور ما شرط و شروط بگذارند یا حتی بخواهند در کشور ما دفتر برای خود تاسیس کنند.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه این انشا آنها بیش از هر چیز شبیه طنز است خاطر نشان کرد: اگر یک مجلس مستقل موضوعی را به صورت قانون در می آورد ما هم متناسب با آن قانون تصویب می کردیم اما اقدام پارلمان اروپا از نظر ما ضمانت اجرایی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین