کد خبر: ۲۳۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
وزیر نفت:

افزایش 500 هزار بشکه ای ظرفیت فرآورش میعانات گازی با احداث 8 پالایشگاه کوچک

وزیر نفت گفت: برای جلوگیری از خام فروشی، ظرفیت فرآورش میعانات گازی با احداث 8 پالایشگاه کوچک 500 هزار بشکه افزایش می یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه در جمع فعالان و مدیران بخش خصوصی فعال در صنعت نفت از طرح ایران برای افزایش ٥٠٠هزار بشکه ای ظرفیت فرآورش مایعات گازی خبر داد و گفت: جزئیات این طرح تا پایان اردیبهشت ماه امسال به صورت کامل اعلام می شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش ظرفیت ٥٠٠ هزار بشکه ای میعانات گازی در کشور، اظهار داشت: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی و خصوصی کشور، افزایش ظرفیت فرآورشی در قالب ٨ پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه ای در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی احداث خواهد شد.

زنگنه با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از ٤٠٠ هکتار زمین به پروژه ساخت ٨ پالایشگاه کوچک فرآورش مایعات گازی تخصیص داده شده، گفت: با ایجاد این پالایشگاه ها و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران همه مایعات گازی تولیدی خود را که بالغ بر یک میلیون بشکه در روز است، در داخل تبدیل به فرآورده های با ارزش می کند.

وزیر نفت با اشاره به استفاده از منابع مالی موجود در صندوق توسعه ملی برای طرح های مهم صنعت نفت، تصریح کرد: هم اکنون منابع مالی این صندوق با مشکلاتی مانند محدودیت و عدم دسترسی آسان روبرو است، از این رو با آزاد شدن پول نفت فروخته شده در کشورهای مختلف مانند چین و افزایش مقدار فروش نفت خام، منابع موجود در صندوق توسعه ملی افزایش خواهد یافت.

زنگنه اظهار داشت: در حال حاضر با وجود پدید نیامدن تغییر بنیادین در وضعیت سیاست خارجی کشور، اوضاع و احوال صنعت نفت روزبه روز در حال بهبود است.

وزیر نفت تاکید کرد: طی چهار سال آینده ایران به راحتی ظرفیت تولید پایدار نفت خام و مایعات گازی خود را در مجموع به ٥,٥ میلیون بشکه در روز خواهد رساند که این امر در طول تاریخ صنعت نفت بی سابقه است؛ ولی نباید فراموش کنیم که تحقق این امر نیازمند تلاش جهادی بخش خصوصی و دولتی و تامین منابع مالی است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی دقیقا بیان ایده آل های صنعت نفت است، گفت: ابلاغ این سیاست ها کار این صنعت را تسهیل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، زنگنه اظهار داشت: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر تسریع توسعه میدان های مشترک، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، افزایش صادرات گاز و فرآورده های نفتی، بهینه سازی مصرف سوخت، تنوع در محصولات و پایدارسازی مشتریان نفتی و گازی تاکید شده است.

وزیر نفت گفت: باید ایران را در مسیر عقلانیت به یک اقتصاد مقاوم برسانیم که این کار با سرسختی و همت همه بخش های کشور محقق خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین