کد خبر: ۲۳۸۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷

پنتاگون: تسخیر کریمه موجب بازنگری در سیاست حضور امریکا در اروپا خواهد شد

یک مقام ارشد پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد : تسخیر کریمه توسط روسیه می تواند موجب بازنگری در حضور نظامی امریکا در اروپا شود که از زمان پایان جنگ سرد به طور مداوم کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،ˈ درک چولتˈدستیار وزیر دفاع امریکا گفت : هر چند ما خواستار رویارویی با روسیه نیستیم، اقداماتش در اروپا و اوراسیا ممکن است ایجاب کند که آرایش نیروی های در اروپا و نیاز ما در آینده به استقرار ، تمرین و آموزش در منطقه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. 

حدود 67 هزار تن از نظامیان امریکا هم اکنون در قاره اروپا مستقر هستند که برای نمونه می توان به استقرار 40 هزار نفر در آلمان ،11 هزار نفر در ایتالیا و 9 هزار و 500 نفر در انگلیس اشاره کرد.

هنگام سقوط اتحاد شوروی در اواخر سال 1999 ، شمار این نیروها در کل 285 هزار نفر بود. 

شولت که در حال ادای شهادت در کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان بود، مشخص نساخت که چگونه چنین بازنگری آن هم در زمانی که پنتاگون با کاهش بودجه مواجه شده و در صدد است بخشی از منابع خود را در راستای استراتژی محوری،صرف منطقه آسیا-اقیانوسیه کند، ممکن است . 

وی گفت : مداخله نظامی غیر قانونی روسیه در اوکراین دیدگاه ما را در مورد یک اروپای منسجم ، آزاد و آرام به چالش کشیده است.

این مقام پنتاگون افزود : این مداخله چشم انداز امنیتی اروپا را دگرگون می سازد . این امر موجب بی ثباتی در مرزهای ناتو می شود.

واشنگتن پیش از این برای دادن اطمینان مجدد به اعضای ناتو در اروپای شرقی ، 6 جنگنده اف 15 خود را برای تقویت نیرو در منطقه بالتیک ، 12 جنگنده اف -16 و سه هواپیمای ترابری خود را در لهستان مستقر کرده است . 

یک ناوشکن دارای موشک هدایت شونده به نام یواس اس دونالد -کوک قرار است طی روزهای اینده وارد دریای سیاه شود. 

چولت گفت : تصرف ساختمانهای دولتی در دونتسک و خارکف در شرق اوکراین بسیار نگران کننده است و واشنگتن معتقد نیست این تصرف در جریان ˈتظاهرات خودجوش ˈ رخ داده باشد. 

به گزارش ایرنا؛ وی گفت : بدیهی است حرکت به سمت شرق اوکراین به منزله تشدید بسیار جدی این بحران خواهد بود. ˈ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین