کد خبر: ۲۳۸۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
سیاست های دولت درباره مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه

قیمت حامل‌های انرژی تا پایان سال ثابت می‌ماند/یارانه فروردین کی واریز می شود؟

تهران- ایرنا- معاون اول ریاست جمهوری گفت: دولت در این هفت ماه سیاست های کاهش تورم را دنبال کرده و در سال 93 نیز سیاست های اجرایی برای کاهش تورم نباید آسیب ببیند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری سه شنبه شب در برنامه گفت و گوی تلویزیونی درباره اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها افزود: نتیجه اعمال سیاست های دولت در سال گذشته کاهش تورم نقطه به نقطه بود که از 43 درصد در مرداد ماه به 19 درصد در اسفند رسید.

معاون اول ریییس جمهوری گفت: علاوه بر موضوع کنترل تورم، خروج از دوره رکود نیز از سیاست های اصلی دولت در سال 93 می باشد.

وی با بیان این که رکود حتما می بایست از بین برود و کشور وارد دوره رونق بشود، افزود: در سال های گذشته با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به دلیل این که به تولید توجه نشد، رکود جدی در کشور اتفاق افتاد.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد که این مشکلات باعث شد که آسیب شناسی دقیق و اصلاحات بر نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها به عمل آید .



** پرداخت 130 هزار میلیارد تومان

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که استفاد از منابع بانک مرکزی به تورم دامن زد، افزود: 3500 میلیارد تومان در بیست و دوم هرماه در فاز اول یارانه هزینه شد.

وی با اشاره به این که دغدغه دولت، تهیه منابع پیش از پرداخت یارانه به مردم است، ادامه داد: تا اسفند ماه بیش از 130 هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع شد.

وی گفت: از محل افزایش حامل های انرژی قرار بر این بود که 50 درصد برای کمک به مردم، 50 درصد به تولید و 20 درصد نیز برای طرح های دولت اختصاص یابد ولی به دلیل اشتباه در محاسبات تمام 100 درصد منابع بین مردم توزیع و کسری آن نیز از بودجه دولت پرداخت شد.

وی بیان کرد : 85 هزار میلیارد تومان بیش از قانون مصوب پرداخت شده است که در نتیجه کسری بوجه دولتو تورم در کشور افزایش فزاینده ای یافت.


**یارانه فروردین ، بیست دوم 

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد که یارانه فروردین ماه، بیست و دوم به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

وی در باره ثبت نام برای مرحله دوم افزود: مردم نگران نباشند، پس از پایان مهلت 10 روزه ثبت نام، دوباره یک مهلت دو روزه برای ثبت نام خواهیم داشت.

جهانگیری تاکید کرد که از اردیبهشت ماه به کسانی که ثبت نام خود را انجام داده اند یارانه نقدی پرداخت می شود.


**دولت دخالتی در دارایی های مردم نمی کند

جهانگیری تاکید کرد: دولت هیچ دخالت اقتصادی در دارایی های مردم در بانک ها و حساب های خصوصی آنها ندارد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: سیاست دولت در هدفمندی یارانه ها کسب 48 میلیارد تومان درامد، تامین منابع برای تولید، اشتغال ، مسایل زیست محیطی و حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: در صورت توان، دولت تصمیم دارد 10 هزار میلیارد تومان به بنگاه های مالی اختصاص دهد.

جهانگیری طبق تبصره 21 قانون هدفمندی، یارانه باید فقط به افراد نیازمند داده شود،تصریح کرد که بزرگترین سرمایه این دولت، اعتماد مردم به دولت است.

وی افزود: در مقاطع مختلف و در کوتاه مدت، دولت وضعیت هدفمندی یارانه ها در فاز دوم را به صورت شفاف به مردم گزارش می دهد.

جهانگیری تاکید کرد:در هر استان به هر میزانی که مردم از دریافت یارانه انصراف دهند، علاوه بر بودجه اختصاصی، میزان یارانه انصراف داده شده به استان اختصاص داده می شود.


**قیمت حامل های انرزی تغییر نمی کند

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: شدت مصرف انرژی در ایران 4 برابر و سرانه مصرف انرژی نیز دو برابر کشورهای جهان است.

وی ادامه داد که تا پایان سال هیچ تغییر قیمتی در حامل های انرژی نخواهیم داشت، افزود: کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها اصلی ترین سیاست دولت است.

جهانگیری با بیان این که قیمت کالاهای اساسی در فاز دوم کنترل جدی می شود، گفت: دولت تدبیر و امید از خط قرمز عبور نخواهد کرد و نسبت به حقوق شهروندی احترام قائل است و به مسائل خصوصی مردم نیز ورود نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین