کد خبر: ۲۳۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

نبرد پنج و چهار برای طلا و بقا

هفته پایانی لیگ برتر درحالی برگزار می شود که به طور بی سابقه ای پنج تیم شانس قهرمانی دارند و در این میان چهار تیم نیز برای سقوط نکردن می جنگند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هفته سی ام و پایانی لیگ برتر روز جمعه به صورت همزمان راس ساعت 19 در سراسر ایران برگزار می شود و تکلیف تیم های سقوط کننده و قهرمان لیگ مشخص می شود.

* سپاهان – نفت تهران

حساس ترین دیدار هفته پایانی را سپاهان و نفت تهران در اصفهان برگزار می کنند. شاگردان یحیی گل محمدی که تا اینجای کار با کمترین ادعا خوب بالا آمده اند، مدعی اصلی قهرمانی هستند. آنها با پیروزی برابر سپاهان می توانند قهرمانی را جشن بگیرند و پروسه پیشرفت چند سال اخیرشان را به خوبی به پایان برسانند. آنها هفته گذشته گسترش فولاد را در هم کوبیدند و با روحیه بالایی به مصاف سپاهان می روند. سپاهانی که همه تلاشش این است که سهمیه آسیایی را بگیرد و البته نیم نگاهی به قهرمانی هم دارد. شاگردان کرانچار نمی خواهند پای ثابتشان در رقابت های آسیایی را از دست بدهند و همین مسئله کار نفتی ها را سخت تر می کند.

نفت و سپاهان در اصفهان تاکنون سه بار به مصاف یکدیگر رفته اند و دو پیروزی سهم سپاهان بوده و یک پیروزی در این میان سهم نفتی ها بوده است.

نتیجه این دیدار برای سه مدعی قهرمانی دیگر در لیگ برتر بسیار اهمیت دارد و شاید فشار ناشی از این مسئله برای شاگردان جوان گل محمدی دشوار باشد و استرس ناشی از آن موجب شود تا آنها امتیاز از دست دهند. اتفاقی که برای همه مدعیان خوش یمن خواهد بود.

نفتی ها در این دیدار حمید بوحمدان و احمد آل نعمه را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، همچنین محمد علی احمدی از سپاهان دیگر محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
سپاهانباختبردمساویمساویبرد
نفت تهرانباختبردمساویبردبرد

* گسترش فولاد - فولاد

دو تیم صنعتی کشور درحالی به مصاف یکدیگر می روند که تیم خوزستانی هفته قبل درحالیکه تنها یک قدم با قهرمانی فاصله داشت، آنرا دور از خود دید. آنها برابر استقلال تن به شکست دادند و حالا باید امیدوار باشند تا نفت تهران برابر سپاهان امتیاز از دست دهد و آنها با پیروزی برابر شاگردان تارتار قهرمانی را جشن بگیرند. در اینکه فولادی ها بهترین فوتبال حال حاضر ایران را ارائه می دهند، اکثریت کارشناسان متفق القول هستند اما کم تجربگی آنها موجب شد جام از آنها فاصله بگیرد.

فولادی ها البته در یک حالت بسیار بعید هم می توانند قهرمان شوند و آن هم این است که آنها امیدوار باشند تا نفت نهایتا با اختلاف یک گل سپاهان را ببرد و فولادی ها هم با اختلاف هفت گل گسترش را شکست دهند.

شاگردان تارتار مدتی است که از فرم مطلوب خارج شده اند و بی انگیزگی آنها باعث نگرانی سایر مدعیان قهرمانی است. به طور قطع همه مدعیان از گسترشی ها انتظار دارند تا با تمام قدرت به مصاف فولاد بروند و البته نباید فرموش کرد که بازیکنان جوان فرکی شاید به لحاظ روحی نتوانسته باشند پس از شکست برابر استقلال خودشان را ریکاوری کنند و به همین دلیل احتمال امتیاز دادن آنها در این میان وجود داشته باشد.

فولادی ها در این دیدار دو بازیکن موثرشان یعنی عبدالله کرمی و بختیار رحمانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
گسترش فولادمساویمساویمساویباختباخت
فولادمساویبردمساویبردباخت

* استقلال - تراکتورسازی

آبی پوشان تهرانی بدشان نمی آید از عنوان قهرمانیشان دفاع کنند و امیدوار به از دست دادن امتیاز از سوی فولاد و نفت تهران هستند. آنها هفته گذشته فولاد را شکست دادند تا همچنان مدعی باقی بمانند. آنها در این دیدار کار نسبتا دشواری را برابر تراکتورسازی دارند. مصاف های استقلال و تراکتورسازی در چندسال اخیر پر حاشیه و جذاب بوده است.

تراکتورسازان انگیزه خاصی برای این دیدار ندارند ولی می دانند که این دیدار برای هوادارانشان از اهمیت خاصی برخوردار است و همین کار استقلال را سخت می کند. قلعه نویی که مدتها با مسئولان وقت تراکتورسازی مشکل داشت، می داند فارغ از قهرمانی برای کسب سهمیه آسیایی باید پیروز شود. او در این دیدار تیموریان را در اختیار ندارد و همین مسئله شاید برای آبی پوشان گران تمام شود. استقلال در بازی هایی که تیموریان را در اختیار نداشته است، معمولا دچار مشکل شده ولی شرایط خاص این تیم و انتظارات هواداران آنها، این توقع را ایجاد می کند استقلال به هر ترتیبی که شده باید در این دیدار پیروز شود.

استقلال و تراکتورسازی پنج بار در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفته اند و سهم هریک دو پیروزی بوده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
استقلالمساویبردباختباختبرد
تراکتورسازیمساویباختباختباختبرد

* استقلال خوزستان - پرسپولیس


عبدالله ویسی و تیمش برای بقا احتمال دارد که نیاز به یک امتیاز داشته باشند و همین مسئله کار سرخپوشان را سخت می کند. پرسپولیسی ها که این روزها در نقطه مرکزی حواشی قرار دارند، شانس قهرمانی دارند اما باید چشم انتظار سه دیدار دیگر باشند. انتشار مبالغ دریافتی آنها موجی از انتقادات را علیه آنها ایجاد کرده و باید دید می توانند با کسب حداقل سهمیه آسیایی کمی از این انتقادات را کاهش دهند یا خیر.

علی دایی که انتقادات تند و تیزی را در مدت اخیر علیه وزرات ورزش و فدراسیون فوتبال انجام داده است، برای اثبات توانایی ها تیمش نیاز به کسب حداقل سهمیه آسیایی دارد وگرنه سرخپوشان فصلی پر از ناکامی را پشت سر می گذارند. آنها محکوم به شکست استقلال خوزستان هستند. کاری که در اهواز سخت به نظر می رسد.

پرسپولیسی ها هفته قبل تعارف قهرمانی از سوی استقلال را پس زدند و البته آنها با انتقاد از وضعیت مالی تیمشان عمده مسئولیت تساوی برابر راه آهن را به گردن فدراسیون انداختند که در میان اهالی فوتبال چندان منطقی نیافتاد.

استقلال خوزستان در این دیدار ابراهیم صالحی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
استقلال خوزستانمساویمساویمساویباختباخت
پرسپولیسبردمساویبردبردمساوی

* فجرسپاسی - ملوان


شاگردان محمود یاوری فعلا در منطقه پلی آف لیگ برتر ایستاده اند. آنها اگر می خواهند در لیگ برتر ماندگار شوند باید پیروز شوند و چشم به بازی استقلال خوزستان و بازی ذوب آهن داشته باشند. آنها در صورت ناکامی در این دیدار شاید جایشن را با داماش عوض کنند و با سقوط مستقیم به لیگ یک روبه رو شوند.

در سوی دیگر میدان اسکوچیچ که آخرین بار روی نیمکت ملوان می نشیند، تیمی بی انگیزه را در اختیار دارد که البته اگر بخواهیم کمی بدبینانه نگاه کنیم، هواداران ملوان چندان علاقمند نیستند که تیمشان در این دیدار پیروز شود تا رقیب هم استانیشان یعنی داماش سقوط کند.

از نکات جالب تقابل های دو تیم، هفت سال شکست ناپذیری فجری ها برابر ملوان در شیراز است.

سید احمد آهی از ملوان تنها محروم این بازی است.

دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر یک ملوان به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
فجرسپاسیمساویمساویبردمساویمساوی
ملوانبردباختبردبردباخت

* داماش - مس


داماش در آستانه سقوط به لیگ یک است. این تیم که نیم فصل اول را درخشان آغاز کرده بود در نیم فصل دوم با بحران مالی دچار بحران در نتیجه گیری هم شد و در حال حاضر در منطقه سقوط قرار دارد و اگر می خواهد تا این اتفاق رخ ندهد باید از سد مسی که سقوطش پیش از این قطعی شده بگذرد. مسی ها که در این فصل تنها یک پیروزی داشته اند، بعید به نظر می رسد بتوانند از سد داماش بگذرند اما انتظار ارائه بازی جوانمردانه از سوی آنها، شاید کار شاگردان نظر محمدی را دشوار کند.

داماش و مس چهار بار در رشت به مصاف یکدیگر رفته اند که سه تساوی و یک پیروزی برای مس نتیجه آن بوده است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
داماشمساویمساویمساویباختباخت
مسمساویمساویمساویمساویمساوی

* راه آهن – ذوب آهن

شاگردان ابراهیم زاده هفته قبل با تساوی برابر پرسپولیس علاوه بر قطعی کردن حضورشان در رقابت های فصل بعد لیگ برتر، نشان دادند که بازی جوانمردانه را در دستور کارشان دارند و در این هفته باید به مصاف ذوب آهنی بروند که اگر از این بازی دست خالی بیرون برود، شاید مجبور شود تا با لیگ برتر وداعی تلخ داشته باشد.

فیروز کریمی که سابقه انداختن پیکان به لیگ یک را دارد، در این هفته محکوم به نتیجه گیری است و اگر راه آهن، همان تیم هفته قبل باشد، او کار بسیار سختی را دارد. ذوب آهن که سال هایی نه چندان دور به فینال رقابت های آسیایی با ابراهیم زاده رسیده بود، الان باید به مصاف تیمی برود که سرمربی اش ابراهیم زاده است و گویا جدایی این مربی از این تیم برای هیچیک از طرفین خوش شانسی نیاورده است.

به گزارش ایسنا؛ از نکات جالب تقابل های دو تیم این است که چهار مصاف آخر راه آهن و ذوب آهن در تهران با تساوی به پایان رسیده و برنده ای نداشته است.

دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر دو راه آهن به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و پنجمهفته بیست و ششمهفته بیست و هفتمهفته بیست و هشتمهفته بیست و نهم
راه آهنمساویمساویبردبردمساوی
ذوب آهنمساویباختباختباختبرد

* دیگر دیدار این هفته را نیز صبای قم و سایپا کرج برگزار می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین