کد خبر: ۲۳۸۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

پنجمین گروگان چه وضعی دارد؟

روز سه‌شنبه بود که مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل تسنن زاهدان اعلام کرد مرزبان پنجم یعنی جمشید دانایی‌فر در کوهستانی در پاکستان به خاک سپرده شده است. این خبر در حالی منتشر شد که هیچ یک از مقامات رسمی کشور این خبر را تایید نکردند. روز گذشته اما در سکوت وزارت کشور، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و نمایندگان مجلس به بیان آخرین وضعیت مرزبانان پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آزادی مرزبانان ربوده شده نتیجه تلاش شبانه روزی دستگاه مردمی و دولتی بود و نباید به معنای ادای دین نظام به برخی از افراد تلقی شود. آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی‌ افزود: در این ارتباط بیان مطالب جهت دار موجب ایهام در افکار عمومی می‌شود که با دقت در حول اصل ماجرا درمی‌یابیم رسیدن عاملان جنایات به اهدافشان غیرممکن است. نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بی‌تفاوتی کشورهای همسایه در رابطه با بی‌ثباتی مرزهایشان خاطرنشان کرد: همسایگان شرقی به هیچ عنوان نباید امنیت را برای تروریست‌ها فراهم کنند. 

امام جمعه زاهدان ضمن تشکر از دستگاه‌های اجرایی که در این امر دخیل بودند، تصریح کرد: حرکت‌های خودجوش مردمی نشان از وجدان بیدارشان در برابر ظلم است. وی با تاکید بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر نیروهای امنیتی افزود: پیشامد هرگونه حادثه باعث کسب تجربه برای مقابله با آن می‌شود، البته در برخی از موارد ‌غفلت نیز به عنوان مهم‌ترین عامل خودنمایی می‌کند. نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با محکوم کردن ‌گروگان گرفتن مرزبانان توسط گروهک تروریستی بیان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر عوامل این جنایت و ناامنی در مرزهای استان‌شناسایی شوند تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی هیچ گونه تکلیفی نسبت به جیره خواران استکبار و اشرار خونخوار ندارد. امام جمعه زاهدان در ادامه اظهار کرد: امیدوارم وضعیت جمشید دانایی فر دیگر گروگان ایرانی نیز به زودی مشخص شود.

شهادت یا حیات دانایی فر مسجل نیست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم دیروز با بیان اینکه قراینی وجود دارد که دانایی‌فر در قید حیات است، گفت: پیگیری‌ها برای مشخص شدن وضعیت او ادامه دارد. سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به ادعای گروهک تروریستی جیش‌العدل مبنی بر دفن پیکر شهید دانایی‌فر افزود: اخبار مربوط به وی به گونه‌ای است که شهادت یا حیات جمشید دانایی‌فر را مسجل نمی‌کند بنابراین در این رابطه نمی‌توان اظهار نظر کرد. نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: قراینی وجود دارد که جمشید دانایی‌فر از مرزبانان ربوده شده در قید حیات است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیگیری‌ها جهت مشخص شدن وضعیت پنجمین مرزبان ربوده شده همچنان ادامه دارد.

کوثری: منتظر باشید
اسماعیل کوثری که به عنوان مسئول تیم بررسی نحوه ربوده شدن مرزبانان انتخاب شده است هم دیروز درباره خبر به خاک سپرده شدن پیکر جمشید دانایی‌فر به آرمان گفت: هنوز نمی‌توانیم این موضوع را تایید کنیم. نماینده مردم تهران ادامه داد: باید تامل کرد که هیات تعیین شده به نتایجی برسد و آن زمان است که می‌توان اخبار دقیق‌تری را به مردم کشورمان ارایه داد.‌

علی لاریجانی رئیس مجلس و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر یک در پیامی جداگانه بازگشت این سربازان غیور را به کشور تبریک گفته و آرزوی صحت و سلامت نفر پنجم آنان را داشتند و به تنبیه آنها اشاره نداشتند. دیروز هم نماینده مردم رشت در مجلس هم با بیان اینکه دعای مادران شهید، گره گشای مشکل مرزبانان شد،گفت: تکلیف وضعیت نظام وظیفه سربازان آزاد شده را قانون تعیین می‌کند و علاوه بر این بدون شک تنبیهی در کار نیست و از مرزبانان دلجویی می‌کنیم. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: این مرزبانان روزهای زیادی تحت فشار روانی شدید بوده‌اند و به شدت از لحاظ روحی آسیب دیده‌اند. بدون شک باید از این مرزبانان دلجویی شود و قطعا تنبیهی در کار نیست چرا که مردم ما روزهای زیادی نگران این سربازان بودند.

به گزارش آرمان؛ وی همچنین تصریح کرد: این سربازان پسران غیور این مرز و بوم هستند و گرفتار گروهی جنایتکار شده بودند که با هیچ منطقی با انسان ها برخورد نمی‌کنند. این نماینده مردم در مجلس نهم با تقدیر از تلاش های نیروهای امنیتی و انتظامی برای آزادسازی این مرزبانان تاکید کرد: شیرینی این آزادسازی نباید با برخی اظهارنظرهای تند به کام ملت تلخ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین