کد خبر: ۲۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

سرلشگر فیروزآبادی: از دولت تدبیر و امید حمایت می‌کنیم

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص چگونگی همراهی نیروهای مسلح با دولت تدبیر و امید گفت: نیروهای مسلح پشتیبان دولت خواهند بود و ما به طور کامل از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سردار سرلشگر بسیجی سید حسن فیروزآبادی روز پنج شنبه در حاشیه آیین بزرگداشت شهید صیاد شیرازی و 110 نفر از فرماندهان سال های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: نیروهای مسلح ماموریت اقتصادی ندارند، اما کار اقتصادی انجام می دهند.

وی با بیان این که، نیروهای مسلح به دلایل مختلف در اقتصاد نقش دارند و به همین خاطر پشتیبان دولت خواهند بود گفت: نیروهای مسلح برای پشتیبانی از دولت تدبیر و امید در هر بخش اقتصادی که لازم باشد وارد و ایفای نقش خواهند کرد.

وی تاکید کرد که در این باره با دولت و معاون اول رییس جمهوری صحبت و هماهنگی هایی لازم نیز صورت گرفته است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که، ما در بخش خصوصی و فعالیت های اقتصادی مردم دخالت نمی کنیم تصریح کرد: نیروهای مسلح در اجرای پروژه هایی که برای آن پیمانکار پیدا نشود و یا در اجرای طرح هایی که فقط فناوری های باقی مانده از اقدامات زمان جنگ قادر است آن را حل کند وارد خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از پل ها، بزرگراه ها، سدها و تاسیسات آبی و برقی را در نقاط مختلف کشور، نیروهای مسلح برای دولت اجرا کرده است.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: چون اقتصاد مربوط به منابع انسانی، تخصص ها، نظم، کار آفرینی و هدایت نیروی انسانی در مسیر اولویت دار و شکستن بعضی زنجیره ها و موانع است نیروهای مسلح نیز در آن نقش دارند و به عنوان پشتیبان دولت عمل می کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح در اجرای طرح هایی که پیمانکار برای آن پیدا نشود، حضور پیدا می کنند که این مهم نشات گرفته از تجربه، امکانات و تخصص آنان است.

وی تاکید کرد: البته ما توان مهندسی، فنی و اقتصادی مان برای ارتقا آمادگی رزمی نیروهای مسلح است و مازاد آن را در پشتیبانی دولت و مسائل امدادی قرار می دهیم و در گذشته هم اینگونه بوده است و در آینده هم بستگی به نیاز دولت وظیفه خود را انجام می دهیم.


** صیاد شیرازی مدیریت جهادی داشت 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح شهید صیاد شیرازی را فردی مدیر و توانمند در عرصه های مختلف دانست و گفت: او در سالهای دفاع مقدس و پس از آن دارای مدیریتی جهادی بود.

وی به هماهنگی نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: یکی از ایفا کنندگان نقش هماهنگ کننده بین این دو نیرو در سالهای دفاع مقدس و رقم خوردن عملیات های غرورآفرین را صیاد شیرازی انجام می داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین