کد خبر: ۲۳۸۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

لاوروف: استقرار نیرو در مجاورت مرزهای روسیه نقض تعهدات ناتو است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به اخباری درباره احتمال استقرار نیروهای ناتو در شرق اروپا، این اقدام را زیرپا گذاشتن تعهدات این پیمان دفاعی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: لاوروف در گفت و گویی با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت: طرح مساله استقرار نیرو و تجهیزات در سرزمین های مجاور روسیه تحت فشار اعضای شرق اروپایی ناتو، مصداق نقض میثاق پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و مبانی توافق وین است.

وزیر خارجه روسیه اشاره کرد که «نفرت از روسیه در داخل ناتو بر منافع امنیتی یوروآتلانتیک چیرگی دارد.»

این موضع گیری لاوروف ساعاتی پس از آن اتخاذ شد که ژنرال «فیلیپ بریدلاو» فرمانده نیروهای ناتو در اروپا اعلام کرد، استقرار نیروهای آمریکایی را در خاک برخی از اعضای ناتو در شرق اروپا به علت بحران اوکراین، بعید نمی داند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه، بریدلاو، مسوول آماده سازی طرح دفاعی در واکنش به آنچه «سیاست روسیه در قبال اوکراین» نامیده می شود، گفت: بعید نیست که هر دولتی از جمله ایالات متحده آمریکا در این طرح شرکت کند.

این ژنرال آمریکایی تشریح کرد: پیمان ناتو مجموعه ای از تدابیر اجرایی را در دریا، هوا و خشکی برای اطمینان دهی به شرکای شرقی خود بررسی می کند.

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا افزود که تصمیم دارد پیشنهاداتش در این باره را تا پیش از پایان هفته (میلادی) جاری ارایه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین