کد خبر: ۲۳۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

مصباح یزدی: فیلتر کردن به جایی نمی‌رسد

من اعتراف می‌کنم که حوزه و روحانیت هم کمبودهایی دارد که نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم و اگر تقصیر نباشد، قصورهایی است که نمی‌توانیم از آنها دفاع کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با خانواده شهید علی خلیلی طلبه ناهی از منکر و جمعی از جانبازان امر به معروف و نهی از منکر، گفت: سنت الهی در این عالم بر این است که زمینه امتحان برای افراد فراهم شود و صدها آیه و حدیث بر این نکته دلالت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: خدا برای نظم جامعه نیاز به حاکم و ولی فقیه و امثالهم ندارد بلکه خدا خواسته است مردم خودشان جامعه را اصلاح کنند.

مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گمان نکنیم که امام و رهبری در کاری کوتاهی می‌کنند بلکه امکانات و تاثیر کلام و قدرت عمل ایشان محدود است و هم‌اکنون می‌بینید که ایشان با یک تدبیر پیامبرگونه‌ای جامعه را هدایت می‌کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار کرد: در همه زمینه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که نمونه آنها مسائل اقتصادی است و مشکلاتی که وجود دارد به هیئت حاکمه و فامیل‌ها و دوستان آنها بستگی دارد. مسائلی مانند مذاکرات هسته‌ای نیز که امروز مشاهده می‌کنید، به این مسائل بستگی دارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: من اعتراف می‌کنم که حوزه و روحانیت هم کمبودهایی دارد که نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم و اگر تقصیر نباشد، قصورهایی است که نمی‌توانیم از آنها دفاع کنیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: وظیفه مسئولان این است که در حد توان خود، از احیای ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و در هر کس شک داشته باشیم، از وجود رهبر معظم انقلاب شک نداریم که ایشان یک لحظه هم از خدمت به مردم و اسلام فروگذار نمی‌کنند اما زور ایشان به همه چیز نمی‌رسد و زمان امیر المومنین (ع) که بهترین عالم بود نیز توان آن حضرت نمی‌رسید.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولین، قبل مسئول شدن، آدم‌هایی خوب و اهل خیر هستند اما وقتی مسئول می‌شوند، یادشان می‌رود و باید افراد را از نظر ایمان ایشان در نظر گرفت. یکی از دلایل این است که وقتی مسئولیتی را قبول می‌کنند، با انبوهی از مشکلات روبه‌رو می‌شوند و گیج می‌شوند و نمی‌دانند که چه کار کنند و تا حدودی شاید برخی از اینها معذرو باشند چون توانشان نمی‌رسد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار کرد: مشکلات یا ناشی از جهل است یا از روی هواپرستی، یا درست نمی‌دانند یا دلشان نمی‌خواهد و بعد از گذشت 35 سال، برخی از مسائل حکومت اسلامی، برای افراد سطح بالای مملکت مشخص نیست و این چیزی است که برای یک کارگر عادی روشن است.

این استاد حوزه تصریح کرد: در جهان امروز دو قطب کاملا مخالف وجود دارند که با هم اختلاف مستقیم دارند و همه مسائل عالم بر این قضیه دلالت می‌کند. من خودم در آمریکا بودم و در شب استقلال آمریکا، کارهایی که باید در خانه انجام دهند، در خیابان انجام می‌دادند و حتی مشروبات را خیر می‌کردند و برای هیچ کاری مانعی نبود و مزاحمشان نمی‌شدند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: جامعه مدنی و حقوق بشر و مشابهات آن، یعنی خودپرستی و دیگر چیزها مانند انرژی هسته‌ای بهانه است و می‌گویند این فرهنگ خودپرستی باید حاکم شود تا ما به هر چه دلمان می‌خواهد برسیم و تنها چیزی که مانع این مطلب است، دین است.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز دشمن با ماهواره‌ها و اینترنت و امثالهم در حال فعالیت است و هر چه هم فیلتر کنند و مقابله کنند به جایی نمی‌رسد. باید با کار ایجابی در مقابل اینها عمل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین