کد خبر: ۲۳۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

سفیر سابق ایران در شوروی: در دولت گذشته منافع ملی فدای شهرت شد

نوبری گفت: شعارهای هنجارشکن دولت گذشته در مجامع بین المللی و داخلی موجب تنگ شدن حلقه محاصره علیه ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ناصر نوبری سفیر اسبق ایران در شوروی در نشست بررسی رویکرد سیاست خارجی و راهبرد هسته ای دولت یازدهم ضمن انتقاد از توافقنامه ژنو گفت: یکی از محصولات خارجی ضعف موافقتنامه ژنو قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه ایران بود.

وی ادامه داد: از تبعات داخلی این موافقتنامه نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که عده ای در داخل کشور به دنبال این هستند که افکار عمومی را آماده خشک شدن هسته ای کنند.

نوبری با اشاره به اینکه هر کار ملی و استراتژی برای کشور هزینه دارد افزود: دولت قبل اشتباهاتی کرد که هزینه ها را بالا برد بنده یکی از منتقدان سیاست هسته ای دولت قبل هستم و معتقدم سیاست هسته ای دولت گذشته موجب بالا رفتن هزینه ها شد.

سفیر اسبق ایران در شوروی در عین حال گفت: حال اگر اشتباهی در دولت گذشته شده و هزینه ها بالا رفته آیا باید کل استراتژی ملی را کنار گذاریم؟ یا آن اشتباه را برطرف کنیم، ملی شدن صنعت نفت نیز هزینه هایی برای کشور داشت اما کشورمان در آن مقطع بر حق خود ایستادگی کرد.

سفیر سابق ایران در شوروی ادامه داد: یکی از کارهای انحرافی دولت گذشته فدا کردن منافع ملی در جهت منافع شخصی بود، در دولت گذشته شعارهای هنجارشکنی در مجامع بین المللی و داخلی داده می شد و هنجارشکنی هایی که در محافل خارجی صورت می گرفت در جهت دستیابی برای منافع شخصی بود.

نوبری افزود: حرف های تندروانه ای که در دولت گذشته زده می شد منافع ملی را فدای شهرت شخصی می کرد که باعث شد حلقه محاصره دور کشور ما شکل بگیرد، ایجاد شهرت با گفتن حرف های هنجارشکن مردانگی نیست، شما دانشگاهیان این افراط و تفریط را در ایران تعطیل کنید.

وی گفت: راه نجات کشورمان دوری از افراط و تفریط است هر جا هیجان باشد بیماری است و باید کاری کنیم که هیجان به سمت تخصص و کار کارشناسی پیش رود.

نوبری ضمن انتقاد از رویکرد رسانه ملی در جهت عدم دعوت از منتقدان ژنو گفت: رسانه ملی بداند حضور منتقدان می تواند تیم مذاکره کننده را تقویت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین