کد خبر: ۲۳۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۵

ايتاليا، پادوئي صهيونيسم؛

آفتاب‌‌نیوز : دراین سرمقاله آمده است : اكنون هيچگونه تعلل و كوتاهي در برخورد دستگاه ديپلماسي ايران براي برخورد با پادوهاي رژيم صهيونيستي در دولت ايتاليا پذيرفته نيست زيرا بنظر مي رسد امروز آنچه در ايتاليا حاكم مي باشد , سلطه صهيونيستها در كليه مراكز و نهادهاي تصميم گيري دولت اين كشور است و سياستمداران ايتاليايي نيز جايگاه خود را فراموش كرده و به جاي خدمت به مردم اين كشور در راستاي منافع صهيونيستها گام برمي دارند.

"جمهوری اسلامی "دیروز نیز به شورش های خیابانی در پاریس پرداخته و آن را نشانه فریبکاری فرانسه در حمایت از حقوق بشر دانسته بود.

سرمقاله امروز جمهوری اسلامی :

تعدادي از مقامات دولت ايتاليا با شركت در تجمعي مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم با دردست داشتن پرچم اسرائيل ضمن حمايت از رژيم صهيونيستي سخنان رئيس جمهور ايران در حمايت از ملت فلسطين را محكوم كردند. اين اقدام در پي آن صورت گرفت كه هفته قبل نيز وزارت خارجه ايتاليا در اقدامي كاملا سياسي و همسو با آمريكا , ايران را جزو كشورهاي ناامن معرفي كرده و خواستار خودداري سفر اتباع اين كشور به ايران شده بود.

قديمي ها اين ضرب المثل كه « همه راهها به رم ختم مي شود » را به خوبي به ياد دارند. اين عبارت عهد عتيق , يادآور شكوه و عظمت امپراتوري رم قديم بود كه بر بخش وسيعي از جهان سلطه داشت . اين حاكميت آنچنان گسترده , دقيق و متمركز بود كه رمي ها خود را نقطه پرگار جهان پنداشته و هر راهي را در نهايت به سوي خود خاتمه يافته مي ديدند. در آن روزگاران مركب همه نامه ها و امضاي همه طومارها و دستورالعمل ها از رم صادر و بازگشت همه امور نيز به رم ختم مي شد. اين ضرب المثل كنايه از اين بود كه امپراتوري رم آنچنان قدرت و شكوهي داشت كه امور جاري جهان به او ختم مي شد.

صاحبان چنين موقعيت و تاج و تختي هرگز تصور نمي كردند كه روزگاري امپراتوري شان دچار افول و سستي شود زيرا به مولفه اي به نام زور و جنايت تكيه كرده و آنرا هميشه كارآ مي ديدند ولي از آنجا كه اين قدرت با عناصري از قبيل عقلانيت , شعور و فرهيختگي بيگانه بود , كم كم به سرنوشتي دچار شد كه امروز هيچ اثري جز بناهاي مخروبه و عبرت انگيز از آن به يادگار نمانده است .

امروز با شنيدن نام « ايتاليا » كه خود را وارث امپراتوري رم قديم مي داند , واژه هايي از قبيل « مافيا » , « باندهاي تبهكاري » , « دولتهاي فرصت طلب » و سياستمداران وابسته به اذهان متبادر مي شود , زيرا كه ايتاليا سالهاست به سرزميني امن براي گانگسترها و باندهاي تبهكار تبديل شده و در ادبيات سياسي به سرزمين دولتهاي مستاجل و منصوب از سوي مافيا شهرت يافته است .

در اين ميان وارثان ماكيا ولي و نمايندگان مافيا در اين كشور گاهي دچار نوعي از اوهام شده و دست به اقداماتي مي زنند كه پيش از آنكه ديگران را دچار زحمت كند , كار دست خودشان مي دهد. در همين راستا دولتمردان و سياستمداران ايتاليايي كه به علت ماهيت مافيايي خود با گروههاي مافيا و تروريستهاي بزرگ دولتي در ارتباط بوده و در محافل بين المللي نيز از فرامين آنها پيروي مي كنند , در حركتي مضحك اقدام به برپايي يك تجمع صهيونيستي در مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم كردند.

 اين تجمع كه به دعوت همسر نخست وزير اين كشور , چند تن از وزرا و نمايندگان پارلمان و برخي از احزاب ايتاليا و با حمايت گسترده صهيونيستهاي اروپا صورت گرفت , در پوشش مخالفت با اظهارات ضد صهيونيستي رئيس جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

اين سياستمداران كه در سابقه فعاليتهاي خود پرونده سياهي از زدوبندهاي مافيايي و رسوايي هاي سياسي و مالي دارند در مقابل سفارت ايران به حمايت از رژيم صهيونيستي عربده كشي كرده و وابستگي خود را به صهيونيستها به اثبات رساندند. اين تجمع كه در زير پرچم اسرائيل برگزار شد در بالاترين ارقامي كه توسط رسانه هاي صهيونيستي و برگزار كنندگان آن اعلام شد , حدود 2 هزار نفر را شامل مي شد كه پس از ساعتي به تجمع خود پايان دادند. اين حركت « مافيايي ـ صهيونيستي » بيش از آنكه بتواند گردي بر دامن مواضع اصولي و منطقي جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت مظلوم فلسطين و مخالفت با اشغالگران بنشاند , برملا كننده نفوذ صهيونيسم در اركان حكومتي دولت ايتاليا و حلقه بگوشي سياستمداران اين كشور به صهيونيسم بين الملل بود.

برلوسكوني نخست وزير ايتاليا كه به گفته يكي از شبكه هاي تلويزيوني اين كشور , مردم ايتاليا را با نابخردي هاي خود خسته كرده , علاوه بر پرونده قطور رشوه خواري و مفاسد سياسي , سابقه سياهي در حمايت از صهيونيستها دارد. وي و همسرش به همراه « جان فرانكو فيني » وزير خارجه اين كشور بارها از سوي رژيم صهيونيستي به عنوان بهترين دوست اسرائيل در اروپا لقب گرفته و قصد دارند تا ايتاليا را دو دستي تقديم صهيونيستها نكرده اند , از پاي ننشيند و طبعا براي اين خدمتگزاري پاداش قابل توجهي را نيز انتظار مي كشند. قطعا بي سبب نيست كه يك سازمان صهيونيستي در آمريكا ضمن اعطا جايزه اي به نخست وزير ايتاليا از او به خاطر شجاعتش در دفاع از اسرائيل و رهبري موثر در مبارزه با يهودي ستيزي در اروپا تقدير كرده و برلوسكوني را به عنوان پيرو جدي آمريكا و رژيم صهيونيستي مورد ستايش قرار داده و از صراحت لهجه نخست وزير ايتاليا از بيان دوستي ها و دلبستگي هاي خود با صهيونيسم بين الملل تجليل نموده است .

شايد تا قبل از برگزاري تجمع اخير رم در حمايت از صهيونيسم براي اثبات وابستگي مقامات عاليرتبه دولت ايتاليا به صهيونيستها نياز به ارائه شواهد و مدارك بود ولي با حركتي كه آنها صورت دادند , بهترين سند را دال بر وابستگي خود ارائه كرده اند. 

بنابر اين اكنون هيچگونه تعلل و كوتاهي در برخورد دستگاه ديپلماسي ايران براي برخورد با پادوهاي رژيم صهيونيستي در دولت ايتاليا پذيرفته نيست زيرا بنظر مي رسد امروز آنچه در ايتاليا حاكم مي باشد , سلطه صهيونيستها در كليه مراكز و نهادهاي تصميم گيري دولت اين كشور است و سياستمداران ايتاليايي نيز جايگاه خود را فراموش كرده و به جاي خدمت به مردم اين كشور در راستاي منافع صهيونيستها گام برمي دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین