کد خبر: ۲۳۹۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
رییس‌کل بانک مرکزی به بلومبرگ خبر داد

مذاکره با شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران

رییس کل بانک مرکزی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ایران سرگرم مذاکره با شرکت‌های اروپایی و آسیایی در مورد سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در کشور در صورت برداشته شدن تحریم‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولی‌الله سیف که برای شرکت در نشست بهاره صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر کرده است، در این مصاحبه اظهار کرد: ایران گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران کشورهایی که در گذشته با آن تجارت داشته‌اند را حفظ کرده و مطمئن است می‌تواند در صنایع خودرو، فولاد و ماشین آلات سنگین سرمایه گذاری جذب کند.

رییس بانک مرکزی گفت: فرانسه، آلمان و ایتالیا روابط اقتصادی گسترده‌ای با ایران داشته‌اند و به این روابط ادامه داده‌اند. این کشورها در تماس و گفت‌وگو در خصوص پروژه‌ها هستند و انتظار داریم به محض اینکه تحریم‌ها برداشته شود، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آغاز شود.

ایران و قدرت‌های غربی در نوامبر گذشته توافق هسته‌ای مقدماتی را امضا کردند که تحت آن با توافق ایران برای محدود کردن فعالیت هسته‌ای، شماری از تحریم‌ها به ارزش هفت میلیارد دلار لغو شدند.

سیف خاطرنشان کرد هنگامی که تحریم‌ها برداشته شوند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی به دلیل پتانسیل اقتصادی ایران وجود خواهند داشت با این همه وی افزود: چین بخشی از سهم بازار ایران را به دست گرفته است.

وی گفت: رشد منفی اقتصاد ایران امسال متوقف می‌شود و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در سال آینده سه درصد رشد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین