کد خبر: ۲۳۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

«استادبزرگ» فاتح جوایز فیلم هنگ کنگ شد

تازه‌ترین ساخته وونگ کار وای کارگردان هنگ کنگی در سی‌ و سومین دوره جوایز فیلم هنگ کنگ برنده 12 جایزه شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرآنلاین، مراسم این دوره جوایز فیلم هنگ کنگ یکشنبه شب برگزار شد و فیلم رزمی و حماسی «استادبزرگ» به کارگردانی وونگ کار وای با پیروزی در 12 بخش از جمله بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (ژانگ زی‌یی) و بازیگر مرد مکمل (ژانگ جین)، فاتح این جوایز شد.

این سومین جایزه بهترین کارگردان جوایز فیلم هنگ کنگ برای کار وای پس از «روزهای وحشی‌گری» (1990) و «قطار سریع‌السیر چانگ‌کینگ» (1994) بود.

کار وای پس از دریافت جایزه گفت: «آخرین بار سال 1994 اینجا بودم. آن روز را خاطرم هست. برای آمدن روی صحنه مسیری کوتاه را طی کردم، اما 20 سال طول کشید تا بار دیگر اینجا برگردم.»

زی‌یی برای بازی در نقش وارثه یک سلسله رزمی‌کار در شمال چین نهمین جایزه خود را دریافت کرد. او پیش از این در جوایز فیلم آسیا جوایز اسب طلایی، جوایز جامعه منتقدان فیلم هنگ کنگ و... نیز برنده شده است.

«استادبزرگ» در بخش‌های بهترین فیلمبرداری، تدوین، طراحی صدا، موسیقی، طراحی اکشن، طراحی لباس، چهره‌پردازی و طراحی هنری نیز جوایز فیلم هنگ کنگ را به خانه برد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به نیک چیونگ برای بازی در درام «شکست‌ناپذیر» رسید. کارا وای هم برای «Rigor Mortis» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را گرفت.

جکی چان که جایزه بهترین فیلم را اعطاء کرد از برگزارکنندگان جوایز فیلم هنگ کنگ خواست او را هم برای بخش بهترین بازیگر مرد در نظر بگیرند. «53 سال است فیلم بازی می‌کنم و حتی یک بار هم جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم هنگ کنگ را نگرفته‌ام. برگزارکنندگان، به من توجه کنید!»

جوایز فیلم هنگ کنگ در کنار جوایز اسب طلایی از مهمترین جوایز سینمایی سالانه صنعت فیلمسازی چین است.

«استادبزرگ» اوایل این ماه نیز در هشتمین دوره جوایز فیلم آسیا هفت جایزه گرفت.

داستان این فیلم در پسزمینه سال‌های پرهیاهو چین دهه 1930 روی می‌دهد و درباره زندگی و دوران ایپ من، استاد افسانه‌ای هنرهای رزمی (با بازی تونی لیونگ چیو وای) است که بعدها استاد بروس لی شد.

«استادبزرگ» سال 2013 فیلم افتتاحیه شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین بود. این فیلم پارسال در دو بخش بهترین فیلمبرداری و طراحی لباس نامزد اسکار بود. «استادبزرگ» همچنین نماینده هنگ کنگ در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار بود، اما به فهرست پنج نامزد نهایی راه پیدا نکرد.

«فرشتگان سقوط‌ کرده»، «شاد بودن با هم»، «در حال و هوای عشق»، «2046» و «شب‌های زغال‌اخته‌ای من» از دیگر ساخته‌های کار وای است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین