کد خبر: ۲۳۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

این نان‌ها شما را لاغر می‌کند

نان‌های سفید خیلی سریع می‌توانند سطح انسولین خون را بالا ببرند و بنابر این ذخایر چربی در بدن زیاد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نان‌های سفید خیلی سریع می‌توانند سطح انسولین خون را بالا ببرند و بنابر این ذخایر چربی در بدن زیاد می‌شود.

به نوشته آرمان، محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کالری آزاد شده در نان‌ها به دلیل وجود کربوهیدرات‌های موجود در آن است و این کربوهیدرات‌ها در نان سفید و نان سبوس‌دار فرق می‌کند.انوشه اضافه کرد: کربوهیدرات‌های موجود در نان‌های سبوس دار هضم کندتری‌ دارند و انرژی را خیلی آرام و یکنواخت در اختیار بدن قرار می‌دهند و این به دلیل فیبر موجود در نان سبوس دار است.

وی با اشاره به این که نان‌های سفید خیلی راحت هضم می‌شوند بیان داشت: این نان‌ها خیلی سریع می‌توانند سطح انسولین خون را بالا ببرند و بنابر این ذخایر چربی در بدن زیاد می‌شود زیرا همان لحظه که سطح انسولین بالا می‌رود باعث می‌شود مقداری از آن مصرف و بقیه به صورت ذخایر چربی در آید. متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه اظهار داشت: به دلایلی که گفته می‌شود نان سفید برای بیماران دیابتی مضر است و به هیچ عنوان مصرف آن توصیه نمی‌شود.

وی گفت: بیماران دیابتی باید از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند که نان سنگک، بربری و نان‌های سبوس دار صنعتی بسیار مناسب هستند. انوشه با بیان اینکه نان‌های صنعتی سبوس دار مناسب‌تر هستند گفت: این نان‌ها به دلیل پخت بهتر، عوارض گوارشی کمتری ایجاد می‌کنند و همچنین ضایعات و دورریزی کمتری دارند.

وی با اشاره به بیمارانی که مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی هستند اظهار داشت: این بیماران که نمی‌توانند سبوس را به خوبی هضم کنند و دچار مشکلات گوارشی و نفخ زیاد می‌شوند بهتر است از نان سفید استفاده کنند. انوشه در ادامه گفت: بسیاری از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های گروه B و املاح در سبوس وجود دارند و توصیه می‌شود بیماران دیابتی و کسانی که مبتلا به اضافه وزن هستند حتما از نان‌های حاوی سبوس استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین