کد خبر: ۲۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۲

کاظم جلالی: وعده ها و برنامه های فرشیدی عوام فریبانه است

آفتاب‌‌نیوز : در جلسه علنی صبح امروز مجلس که در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور کار خود را آغاز کرد، کاظم جلالی نماینده شاهرود و مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی سخن گفت.

وی اظهار داشت: در دوران قبل و بعد از انقلاب اشخاصی همچون شهیدان رجایی و باهنر دارای مسوولیت سنگین وزارت آموزش و پرورش بودند که بعدها به عنوان نخست وزیر مملکت انتخاب شدند.

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر فاجعه ای در سطح آموزش و پرورش رخ داده که فردی از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده که هیچ گونه سابقه اجرایی مهم در آموزش و پرورش کشور نداشته است.

نماینده شاهرود گفت: وعده هایی که این آقا داده اند به قدری به دور از عقل است که اگر عقلای نظام جمع شوند نمی توانند برنامه هایی که وی برای 5 سال تدارک را دیده اند را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های فرشیدی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای سطح شغلی معلمان گفت: طرحی که این آقا برای وزارتخانه در خصوص ارتقا شغلی داده است، برای تمامی معلمانی است که حال از نظر کیفیت آموزشی در سطح پائینی قرار دارند و یا سطح مطلوبی را طی نکرده است.

جلالی افزود: این ارتقای شغلی در حالی است که خود مجلس مشخص کرده است که معلمانی که جدی کار می کنند را تشویق کند.

این نماینده مجلس هفتم گفت: بحث بیمه فرهنگیان که آقای فرشیدی مطرح کرده اند چیزی نیست که او بخواهد پیگیری کند چرا که بحث بیمه به وزارت کار و تامین اجتماعی کشور مربوط می باشد.

وی گفت: این وزیر پیشنهادی اعلام کرده است که در چهار ماه باقی مانده از سال قصد دارد به معلمان دو ماه پاداش بدهد که به نظر بنده این فریب دادن معلمان و ملت ایران است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اینکه فرشیدی اعلام می کند قصد دارد به معلمان سهام بدهد و یا در بورس شرکت کنند، مگر وزارت آموزش و پرورش سازمان سهام و بورس است.

وی گفت: اینکه شخصی وعده هایی بدهد که تحقق یافتن آن غیر ممکن باشد و فقط می خواهد مجلس را درگیر کند، کاری نیست که بخواهیم و ما دنبال آن باشیم.

جلالی ادامه داد: آیا این درست است که وزیر آموزش و پرورش که از سال 64 تاکنون از بودجه کشور بی خبر مانده است، بخواهد در خصوص پروتکل الحاقی صحبت کند و نظر دهد که آیا به تصویب برسد یا نه.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه ای است که با وسایل مدرن و پیشرفته روز گام بر می دارد، اظهار داشت : آقای فرشیدی شما که از استخدام یک معلم زن برای دانش آموزان دبستانی جلوگیری می کنید، چطور می خواهید با تکنولوژی در این وزارتخانه حرکت کنید.

جلالی گفت: فرشیدی وقتی اعلام می کند که معلمان حق التدریس را استخدام خواهد کرد، بگوید که از کجا و یا چه قانون و بودجه ای می خواهد این کار را بکند یا اینکه آقای فرشیدی اعلام کرده از روحانیون جوان برای تربیت و تعلیم دانش آموزان استفاده خواهد کرد و استخدام کند کشور 40 هزار معلم حق التدریس دارد که نتوانسته است استخدام کند، از کجا می خواهد به این وعده هایش جامعه عمل بپوشاند.

وی گفت: اگر فرشیدی کسی بود که سابقه اجرابی مناسبی داشت، دلمان نمی سوخت.

جلالی افزود: من از نمایندگان می خواهم یکبار برنامه های آقای فرشیدی را ورق بزنند و ببینند که در چه سطح از آموزش قرار دارد. آیا مدیر یک مدرسه غیر انتفاعی که در آن هم نارضایتی وجود دارد، می تواند وزیر یک وزارتخانه مهم کشور شود.

نماینده شاهرود خاطر نشان کرد: شخصی که 5 فرزند دارد و تمام فرزندانش در مدارس غیر انتفاعی درس خوانده اند، آیا از وضع موجود در مدارس دولتی خبر دارد.

وی گفت: خدا لعنت کند کسی را که کاری را نمی تواند انجام دهد، ولی مسوولیت می پذیرد.

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: من با شما نمایندگان اتمام حجت می کنم آنچه که به جریان اصلاح طلب ضربه زد وزارت آموزش و پرورش بود.

جلالی با تاکید بر اینکه مجلس نباید بگذارد به معلمان شریف کشور توهین شود، گفت: فردی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی می شود که در دیدار با علمای قم در خصوص تیزهوشان چنان می گوید که بچه هایی که تیزهوش هستند از نظر اعتقادی ضعیف می باشند، شما می خواهید چه کاری در وزارتخانه آموزش و پرورش انجام دهد.

وی گفت: نمایندگان در کمیسیون از آقای فرشیدی سوالی در خصوص اینکه وی عضو انجمن حجتیه هستند یا خیر؛ جوابی نداد که بعد از جلسه اعلام می گوید که به خاطر اینکه نمایندگانی در جلسه کمیسیون بودند که عضو این انجمن هستند، من جواب ندادم که از وی می خواهم اینجا صریح جواب بدهد.

جلالی افزود: مصلحت اندیشی را باید کنار بگذاریم و شخص اصلح را به عنوان وزیر انتخاب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم وزیر آموزش و پرورش اشخاصی همچون آقای حداد را می خواهد که شمایل وزیر آموزش و پرورش را داشته و دارند، تازه ایشان معاون وزیر آمورزش و پرورش بودند.

این نماینده مجلس در پایان از سایر نمایندگان خواست به فرشیدی رای اعتماد ندهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین