کد خبر: ۲۳۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰

غلامحسین الهام: قطعنامه ها کاغذپـاره است

غلامحسین الهام از یاران محمود احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم در نشست «اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا و دفاع از عظمت و اقتدار نظام اسلامی» امضاء کنندگان توافق ژنو را مورد حمله قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، الهام در این نشست که جمعیت محدودی در آن حضور داشتند، در شرایطی از محرمانه بودن توافق نامه ایران و کشورهای 1+5 انتقاد کرد که مفاد آن را توهین به جوانان این مرز و بوم دانست.

این عضو دولت دهم با حمله به مردان هسته ای دولت یازدهم در عین حال گفت که احمدی ن‍ژاد هم از ابتدای روی کار آمدن، اولویت نخست دولت را پیشبرد فعالیت صلح آمیز هسته ای قرار داد تا انگ و ننگ را از ایران بردارد و رهبری و مردم نیز حمایت کردند و مردم در اجتماعات با رفراندم اقدام دولت را تایید کردند، اما آمریکا و غرب در موضوع هسته ای بهانه گیری می کنند و به دنبال زدن ریشه نظام اسلامی هستند. لذا باید مقاومت و ایستادگی کرد.

این عضو دولت نهم و دهم گفت: اینکه احمدی نژاد قطعنامه های صادره علیه ایران را کاغذ پاره خواند درست گفت چرا که ایران حفاظ مقاومتی از نظر قدرت علمی پیدا کرد و 118 کشور از حق هسته ای ایران حمایت کردند و جبهه ای از کشورهای مستضعف علیه آمریکا شکل گرفت و قدرت آمریکا شکسته شد.

وی گفت که در این راستا عده ای عملکرد دولت احمدی نژاد را بی تدبیری دانسته و در نماز جمعه القای نگرانی کردند و از فتنه نیز حمایت کردند اما دولت احمدی نژاد راه های جدیدی برای دور زدن تحریم پیدا کرد.

الهام اشاره ای به این راه های جدید نکرد، اما بابک زنجانی یکی از ماموران دور زدن تحریم ها که اینک در زندان به سر می برد، بیش از دو میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است. زنجانی گفته بود که پول ها را به بانکی در خارج از کشور واریز کرده و به دلیل تحریم نمی تواند به ایران بازگرداند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم مامورانی از وزارت نفت و بانک مرکزی عازم کشوری شدند که زنجانی مدعی بود پول را به بانک آن کشور واریز کرده، اما بررسی ها فاش کرد که بابک زنجانی چنین مبلغی را به آن بانک واریز نکرده است.

سخنگوی دولت پیشین و از نزدیکان محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق، در نشستی که برای اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا برگزار شد، گفت انتظار داشته که دولت حسن روحانی بهتر به قانون عمل کند.

این در شرایطی است که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شمار متعددی از دستورالعمل ها و مصوبه های دولت محمود احمدی ن‍ژاد را مغایر قانون دانست و به استناد قانون از اجرای آنها جلوگیری کرد.

الهام هفته گذشته نیز در سخنانی، از حامیان احمدی ن‍ژاد خواسته بود تا متحد شوند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین