آفتابنیوز : آفتاب: عملیات ساخت بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال 1386 تا سال 1391 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در یک رکورد کمنظیر در تاریخ ساخت مترو در ایران از نیمه 1391 تاکنون عملیات ساخت و تجهیز این خط مهم کامل شده و در مرحله بهرهبرداری قرار دارد.
بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر در شرایطی بهرهبرداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویسدهی میکنند و قطارها تا زمان تکمیل بخشهایی از ایستگاههای شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این 3 ایستگاه توقف نخواهند داشت.
فاز نخست خط سه متروی تهران (بخش میانی) آذرماه 1391 و حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی به طول 7 کیلومتر به بهرهبرداری رسید و فردا با افتتاح 12 کیلومتر از این خط (بخش جنوبی) یک گام برای تکمیل طولانیترین و پرمسافرترین خط متروی خاورمیانه (به طول 37 کیلومتر) که قرار است از ایستگاه شهید بهشتی تا منطقه ازگل، نیاوران و شهرک قائم در شمال شرق تهران تا یک سال کاری دیگر به اتمام برسد، باقی میماند.
به گزارش ایسنا، برای این پروژه بزرگ شهری 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است که هم از نظر حجم عملیات و هم از نظر میزان بودجه بزرگترین پروژه سال شهری به حساب میآید.