کد خبر: ۲۴۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳

آیت‌الله هاشمی: تندروی مخلّ امنيت است

آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح روز چهارشنبه در ديدار نويسندگان و مسؤولان سراي اهل قلم، انقلاب اسلامي را يك انقلاب فرهنگي خواند و گفت: مطمئناً در مقولة فرهنگ به خاطر جامعيت آن، نگاه‌ها متفاوت است و بايد بر اساس معيارهاي اسلامي و با رعايت اعتدال برنامه‌ريزي و فعاليت كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اوضاع اوايل انقلاب و طبيعي دانستن بعضي از تندروي‌ها، گفت: شخصيتي مثل امام راحل به عنوان رهبر انقلاب در مقاطع مختلف جلوي افراطيون را مي‌گرفتند و نمي‌گذاشتند فضاي عمومي جامعه تحت تأثير قرار گيرد.

به گزارش آفتاب، ايشان با بيان گوشه‌هايي از اوضاع افغانستان، عراق، سوريه و مصر، گفت: تندروي هميشه مخلّ امنيت و سبب نا امني است و بدنه جوامع كه متشكّل از اقشار مختلف است، هميشه از تندروي‌ها گريزان و از تندروها متنفر است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، پايبندي به قانون را مهم و براي جامعه ضروري دانست و گفت: شايد نسبت به بعضي از قوانين انتقاد داشته باشيم، ولي بي قانوني و عدم توجه به قانون با هيچ منطقي سازگار نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، صبوري در مقابل مشكلات را دستور خداوندي در قرآن دانست و گفت: اگر رابطه انسان‌ها با خدا عابدانه و صميمانه باشد، خداوند نيز بندگانش را رها نمي‌كند.
ايشان گفتار و رفتار امام را آيينه‌اي براي راهنمايي جامعه دانست و گفت: شخصيتي در آن سطح هميشه به خدا توكل مي‌كردند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: توكل بر خدا به انسان توان مي¬بخشد كه بزرگترين سرمايه براي درك زندگي است.

در آغاز اين ديدار آقاي دكتر مهدي خزعلي و چندتن از حاضران به بيان ديدگاه‌هاي خويش درباره مسايل فرهنگي، سياسي و اجتماعي پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین