کد خبر: ۲۴۰۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

«حکومت نظامی» در تهران اجرا شد

داریوش خواجه‌نوری و گروهش در شبی که هادی منتظری در نخستین تجربه خوانندگی‌اش آرزو کرد تا کنسرت بعدی این گروه موسیقی غربی و تلفیقی زنده باشد، قطعه معروف «حکومت نظامی» اثر تئودور اکیس را در یکی از صحنه‌های تهران اجرا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: داریوش خواجه‌نوری که جزو اولین برگزارکنندگان کنسرت گیتار پس از انقلاب محسوب می‌شود و چند سالی بود که در صحنه غایب بود، شامگاه دوم اردیبهشت‌ماه، کنسرت جمع و جوری را در تالار وحدت تهران به صحنه برد که البته تاکید داشت، آغازگر سلسله کنسرت‌هایی است که قصد دارند با همکاری هادی منتظری - نوازنده پیشکسوت کمانچه - در نقاط مختلف ایران و نیز خارج از کشور، اجرا کنند.

خواجه‌نوری که به‌همراه برادرش محمدعلی - نوازنده گیتار و آهنگساز گروه - مشخص بود از حضور دوباره بر صحنه پس از چند سال خرسندند و قطعه‌هایی از آلبوم جدیدشان را با نام «افق» نیز اجرا کردند، تاکید داشت که قرار است امشب دود از گیتارها بلند شود.

به گزارش ایسنا، او همچنین در سخنانی با اشاره به پیشگامی‌اش در اجرای موسیقی تلفیقی گفت: 20 سال است که روی موسیقی تلفیقی در ایران کار می‌کنیم. در ابتدای کار مخالفت‌ها زیاد بود. استاد مسلمی در موسیقی سنتی را انتخاب کرده بودیم که تبعات زیادی داشت. پس از استاد فقید جلال ذوالفنون، استاد فقید سمندی با ما همکاری داشت که ایشان هم استاد مسلم دوتار بود. متاسفانه هر دو از دست رفتند و دیگر در میان ما نیستند اما راهشان ادامه دارد.

خواجه‌نوری افزود: اکنون که خوشبختانه گروه‌های زیادی در این زمینه کار می‌کنند و دیگر آن حساسیت‌ها هم وجود ندارد، افتخار آشنایی با استاد هادی منتظری را داریم که خیلی توانمند هستند و از بنیان‌گذاران گروه‌های شیدا و عارف بوده‌اند.

در ادامه، هادی منتظری هم که برای همراهی در چند قطعه بر صحنه حضور یافته بود، با اشاره به حضور ایرج خواجه‌امیری و سالار عقیلی، گفت: امشب ما از چند نسل در سالن حضور داریم. از استاد ذالفنون و استاد سمندری یاد کردند که خدا رحمتشان کند. امیدوارم در برنامه بعدی نگویند استاد فقید منتظری.

او در ادامه با اشاره به حضور محمدعلی بهمنی - شاعر - در سالن که او را قبله‌الشعرای معاصر یاد کرد، با اشاره به این‌که علاوه بر آهنگ قطعه‌ای که اجرا خواهد شد، معر - و نه شعر - آن نیز از خود اوست، گفت: قرار بود این کار را خواننده‌ی دیگری اجرا کند اما به اصرار دوستان قرار شد، خودم بخوانم تا فتح بابی در این زمینه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین