کد خبر: ۲۴۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

تلفن های آینده روی لباس چاپ می شوند/روسیه، فیس بوک و گوگل را تهدید کرد

مروری بر اخبار دنیای فناوری اطلاعات جهان در یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1393
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تلفن های آینده روی لباس چاپ می شوند

دانشمندان بر روی فناوری نسل جدیدی کار می کنند که می تواند تلفن های همراه را آن گونه کوچک ، موثر و انعطاف پذیر کند که امکان چاپ بر روی پارچه را داشته باشند.  مهر:محققان دانشگاه موناش در استرالیا در حال بررسی نسخه جدیدی از فناوری spaser هستند که امکان چاپ بسیار ریز و کوچک تجهیزات الکترونیکی را فراهم می آورد.آنها نخستین spaser (تقویت پلاسمون سطحی ناشی از گسیل تابش القایی) جهان را با استفاده از کربن مدل سازی کردند.spaser یک لیزر نانومقیاس یا نانولیزر است. این لیزر، به جای فرایند موج الکترومغناطیسی فضاگیر لیزرهای رایج، از طریق لرزش الکترون های آزاد، پرتویی از نور را متساطع می کند."چاناکا روپاسینگه" مجری این تحقیقات گفت: طرح spaser مدل سازی شده با استفاده از کربن، می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد. وی افزود: تا به امروز برای طراحی spaser ها از نانوذرات طلا یا نقره و نقاط کوانتومی نیمه رسانا استفاده شده است، در حالی که دستگاه ما می تواند شامل یک تشدید کننده گرافنی و یک عنصر نانو لوله کربنی باشد.استفاده از کربن به معنای آن است که spaser های انعطاف پذیرتر خواهد بود و در دمای بالا نیز به عملکرد خود ادامه می دهد و بسیار دوستدار محیط زیست خواهد بود. به خاطر این ویژگی ها، احتمال عرضه تلفن های همراه بسیار نازک با قابلیت چاپ بر روی لباس در آینده وجود دارد. دستگاه های بر پایه Spaser می توانند جایگزینی برای وسایل برپایه ترانزیستور کنونی مانند میکروپردازشگرها، حافظه و نمایشگر باشند تا بر محدودیت های کنونی کوچک سازی و پهن باند غلبه شود. محققان از آن جهت برای ساخت spaser از گرافن و نانولوله های کربنی استفاده کردند که ده ها برابر قدرتمندتر از فولاد هستند و می توانند گرما و برق را بهتر از مس عبور دهند. گرافن همچنین در برابر گرمای زیاد نیز مقاوم است.

قانون جدید روسیه درباره محدودیت اینترنت/ فیس بوک و گوگل تهدید شدند
مجلس دومای روسیه، قانونی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن اگر شرکت های فناوری غربی نتوانند اطلاعات مرتبط به شهروندان روسی را در این کشور ذخیره کنند، از فعالیت در روسیه منع می شوند.

عرضه Xperia Z2 سونی تا تابستان به تاخیر افتاد
در حالی که سونی قبلا وعده داده بود گوشی Xperia Z2 خود را تا اوایل فروردین روانه بازار می کند، این بار از عرضه جهانی آن در تابستان امسال خبر داده است.

تغییرات در ایمیل AOL برای مقابله با هرزنامه‌ها

با افزایش تعداد حساب‌های کاربری جعلی در سرویس ایمیل شرکت AOL که برای ارسال هرزنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تلاش برای مقابله با این روند آغاز شده است.
به گزارش فارس به نقل از لس آنجلس تایمز، AOL سیاست‌گذاری‌های خود در زمینه تبادل ایمیل را تغییر داده تا هرزنامه‌نویسان قادر به سوءاستفاده از سرویس ایمیل این شرکت برای ارسال هرزنامه یا طراحی آدرس‌های مشابه با آدرس های ایمیل AOL نباشند.

مخالفت سنای کالیفرنیا با طرح از کارانداختن گوشی‌های دزدی

نمایندگان مجلس سنای کالیفرنیا علیه طرحی رای دادند که شرکت‌های سازنده گوشی و اپراتورها را ملزم می‌کرد تا ابزاری برای از کارانداختن گوشی‌ها در صورت دزدی روی آنها نصب کنند.


تمسخر عینک گوگل در تبلیغات بانک آمریکایی

عینک دیجیتال گوگل از سوی یک بانک آمریکایی، دستمایه یک آگهی تبلیغاتی تمسخرآمیز قرار گرفته است.به گزارش فارس به نقل از سی نت، در این آگهی که برای تبلیغ برنامه همراه بانکی First Bank تولید شده اعضای یک خانواده بر سر میز شام نشسته اند و به علت آنکه همگی عینک دیجیتال گوگل را به چشم زده‌اند از جهان واقعی جدا شده اند و صرفا در حال دستور دادن به این عینک هستند.


پرونده تبانی غول‌های فناوری با 324 میلیون دلار مختومه شد

پس از سه سال کشمکش حقوقی چهار شرکت گوگل، اپل، ادوب و اینتل با پرداخت 324 میلیون دلار پرونده شکایت تعدادی از کارکنان خود را مختومه کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین