کد خبر: ۲۴۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
رمزگشایی از قرارداد عجیب خلعتبری

چند میلیاردی که خلعتبری برای خلیج ع.ر.ب.ی پیراهن‌اش گرفت

یکی دو خبرگزاری در هفته‌های گذشته از بازگشتن محمدرضا خلعتبری به تیم فوتبال عجمان خبر داده‌اند و این یعنی حک شدن نام مجعول خلیج ع.ر.ب.ی روی بازوی بازیکن ملی‌پوش ایرانی که قرار است در جام‌جهانی هم با پیراهن تیم ملی بازی کند. همین مسئله هم موجب شده تا بار دیگر تیم‌های ایرانی دست به جیب شوند تا هزینه قرارداد عجیب و غریب خلعتبری با باشگاه اماراتی را بپردازند. قراردادی که ابعاد تازه‌تری از آن منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی دو خبرگزاری در هفته‌های گذشته از بازگشتن محمدرضا خلعتبری به تیم فوتبال عجمان خبر داده‌اند و این یعنی حک شدن نام مجعول خلیج ع.ر.ب.ی روی بازوی بازیکن ملی‌پوش ایرانی که قرار است در جام‌جهانی هم با پیراهن تیم ملی بازی کند. همین مسئله هم موجب شده تا بار دیگر تیم‌های ایرانی دست به جیب شوند تا هزینه قرارداد عجیب و غریب خلعتبری با باشگاه اماراتی را بپردازند. قراردادی که ابعاد تازه‌تری از آن منتشر شده است.

به گزارش تابناک، از فروردین ماه سال گذشته اخباری مبنی بر تغییر نام لیگ امارات به نام مجعلول خلیج ع.ر.ب.ی روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. یوسف سرکال، که در انتخابات ریاست کنفدراسیون آسیا شکست خورده بود برای کسب وجه عمومی‌اش در امارات پیشنهاد تغییر نام لیگ این کشور را مطرح کرد و این مسئله با استقبال شدید اماراتی‌ها و خیلی‌های دیگر از جمله شیخ سلمان بن ابراهیم، رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و دوست صمیمی علی کفاشیان قرار گرفته بود.

این در حالی بود که لیگ امارات در سال‌های اخیر حیاط خلوت ستاره‌های فوتبال ایران بود که صفرهای جلوی قراردادهای داخلی راضی‌شان نمی‌کرد و برای همین با ارقام چشم گیر شیوخ عرب راهی لیگ امارات شده‌بودند. مسئولان فوتبال امارات در حالی این طرح را در پیش گرفته بودند که کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و یکی دو بازیکن دیگر مثل محمدرضا خلعتبری با پیشنهادات اغوا کننده‌ای در شرف پوشیدن پیراهن تیم‌هایی بودند که روی آستینشان عنوان مجعول لیگ خلیج ع.ر.ب.ی حک شده بود.

 مسئولان فدراسیون فوتبال خیلی زود دست بکار شدند و بخشی از بدهی‌های استقلال را پرداخت کردند تا به این ترتیب جواد نکونام در لیگ ایران ماندنی شد اما در خصوص خلعتبری کار از کار گذشته بود و او با تیم فوتبال عجمان قرارداد امضا کرده بود. قراردادی که در جریان حسابرسی اخیر وزارت ورزش و جوانان از باشگاه پرسپولیس اخباری مبنی بر گم شدن آن منتشر شد و هنوز تکلیف آن مشخص نیست.

اما در همان زمان هم خلعتبری و هم مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که قرارداد خلعتبری پیش از تغییر نام لیگ امارات ثبت شده بوده و حالا باید برای این مکر و نیرنگ عرب‌ها فوتبال ایران هزینه چند هزار دلاری پرداخت شود. اما هفته نامه «تماشاگران امروز» در شماره اخیر خود سندی را منتشر کرده که به موجب آن فاش شده که محمدرضا خلعتبری با علم به تغییر نام لیگ امارات و یک ماه پس از تغییر نام این لیگ با باشگاه عجمان قراردا بسته است.

در سندی که این هفته نامه منتشر کرده تاریخ عقد قرارداد خلعتبری و عجمان 1/07/2013 (10 تیر 1392) قید شده و این در حالی است که نام لیگ امارات در تاریخ 27/05/2013 (6 خرداد 1392) تغییر کرده است.


قرارداد خلعتبری و باشگاه عجمان که هفته نامه «تماشاگران امروز» منتشر کرده است.

جالب اینجاست که مسئولان پرسپولیس هم در آن زمان شدیدا پافشاری می‌کردند که قرارداد خلعتبری و عجمان پیش از تغییر نام این لیگ بسته شده است. سردار رویانیان، مدیرعامل پیشین این باشگاه که به گفته امیر خادم 50 میلیارد از بدهی‌های پرسپولیس در زمان او ایجاد شده 25 مرداد 1392 در برنامه رادیویی «چهل تکیه» چنین می‌گوید:

 «باید درباره جذب خلعتبری حرف هایی به مردم بزنم. اینکه چرا او قبل از نامگذاری مجعول لیگ امارات به عجمان رفت. یا چرا محبور شدیم این مبلغ را بپذیریم. البته تیم ما مشکلی ندارد و همه بازیکنان می توانند یک خلعتبری شوند. اما دوست داشتیم امسال او را در تیم مان داشته باشیم. اما یک کارشناس گفت خلعتبری باید به خاطر بستن قرارداد با تیمی اماراتی تنبیه شود یا یک کارشناس بزرگ می گوید خلعتبری میتواند بدون فسخ قرارداد برای پرسپولیس بازی کند، هیچ مشکلی هم پیش نمی آید. آخر مگر می شود؟ ما بررسی کارشناسی کردیم. از نبی، تاج و کفاشیان خواهش کردم که ببینند قرارداد خلعتبری با عجمان قبل از نامگذاری مجعول بوده یا بعد از آن که کاملا مشخص شد قبلش بوده است.» (به نقل از ایسنا)

اما حالا و با انتشار این سند صداقت حرف‌های خلعتبری، رویانیان و حتی مسئولان فدراسیون زیر سوال رفته است. جالب اینجاست که ماجرای این قرارداد هنوز تمام نشده است و بدهی باشگاه پرسپولیس به عجمان در حال حاضر چیزی نزدیک به 500 هزار دلار است و در صورت پرداخت نشدن همچنان افزایش می‌یابد.

محمدرضا خلعتبری که بعد از بازگشت به لیگ ایران از چشم پوشی از میلیاردهایی که ممکن بود از اماراتی‌ها بگیر سخن گفته بود در جریان این قرداد عجیب و غریب تنها 320 هزار دلار از عجمان گرفته و بعد پرسپولیس برای به خدمت گرفتن او 830 میلیون تومان به خودش و 500 هزار دلار هم به عجمان پرداخت کرده است. پرسپولیس در جریان این قرارداد 250 هزار دلار دیگر هم به عجمان بدهکار بود که به دلیل عدم پرداخت هر ماه 50 هزار دلار به آن اضافه شده تا الان عددی معادل 500 هزار دلار بدهی شده است. همه این‌ها روی هم هزینه‌هایی است که فوتبال ایران در یک سال اخیر برای نرفتن محمدرضا خلعتبری به لیگ امارات پرداخت کرده و جالب اینجاست که در همه این مدت این ماجراها زیر لباسی از «عرق ملی» و «غیرت» و مسائلی از این دست بزک شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین