کد خبر: ۲۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳

ساختمان رادیو و تلویزیون در شرق اوکراین اشغال شد

شبکه تلویزیونی الجزیره از اشغال ساختمان رادیو و تلویزیون در دونیتسک در شرق اوکراین خبر داد. این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر اشاره نکرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم اعلام کرد معترضان با راهپیمایی در شهر دونتسک اوکراین به سمت ساختمان تلویزیونی محلی خواستار پخش نشدن برنامه های شبکه های روسی از این تلویزیون شدند.

آزادی یکی از ناظران بازداشت شده سازمان امنیت و همکاری اروپا

خبر دیگر اینکه ، یکی از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا که از روز جمعه در شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین بازداشت شده بود، به همراه دو مذاکره کننده دیگر بازداشتگاه خود را ترک کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی جدایی طلبان اوکراین بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد ناظر آزاد شده ناظر سوئدی است.

ناظران اروپایی بازداشتی در اوکراین "اسیر جنگی" هستند

خبرگزاری فرانسه از اسلاویانسک نیز گزارش داد، ویاچسلاو پانومارف رهبر استقلال طلبان اسلاویانسک روز یکشنبه گفت: ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا که از روز جمعه در بازداشت مخالفان دولت غربگرای اوکراین در اسلاویانسک در آمده اند، اسیر جنگی هستند.

این منبع تصریح کرد :«یکی از 13 عضو این هیئت یعنی راننده آنان آزاد شده است .»

وی گفت:« بقیه مرکب از هشت اروپایی و چهار نظامی اوکراینی هستند.»

پونوماروف افزود:« در شهر ما که در وضع جنگی قرار دارد ، هر نظامی که مجوز ما را نداشته باشد اسیر جنگی محسوب می شود.»

به گفته وی :« آنان فقط در برابر آزادی فعالان طرفدار روس که مقامات اوکراینی بازداشت کرده اند، آزاد خواهند شد.»

وی اعلام کرد: سه افسر اوکراینی بازداشت شده اند که این افراد اکنون در اسلاویانسک زندانی هستند.

پونوماروف گفت: این سه افسر شامل یک سرهنگ ، یک سرگرد و یک سروان است.

وی این افراد را به فعالیت های جاسوسی متهم کرد.

مخالفان دولت غربگرای اوکراین یکشنبه اعضای هیئت ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را که زندانی کرده اند ، به خبرنگاران نشان دادند.

سرهنگ اکسل اشنایدر عضو آلمانی ناظران بین المللی که مخالفان دولت غربگرای اوکراین آنها را در شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین بازداشت کرده اند؛ روز یکشنبه گفت" همه اعضای این گروه در سلامت به سر می برند".

استقرار ۱۵ هزار نیروی اوکراینی در مناطق مرزی با روسیه

ریانووستی از مسکو گزارش داد، یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرد: مقامات اوکراینی ۱۵هزار نیرو در مناطق مرزی با روسیه مستقر کرده اند.

بنا به گزارش این منبع، تراکم نیروها در اطراف شهر اسلاویانسک که در روزهای اخیر به صحنه رویارویی هواداران فدرالی شدن اوکراین و نیروهای مسلح این کشور تبدیل شده است درچارچوب عملیات پلیس ویژه قرار نمی گیرد بلکه با توجه به وسعت و گستردگی آن بیشتر شبیه به عملیاتی است که با هدف حذف این شهر طراحی شده است.

این منبع وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، تصاویر ماهواره ای حاکی است استقرار 15 هزار نیروی اوکراینی در مناطق مرزی با روسیه مستقر شده در شرق اوکراین دارای 160 فروند تانک و 230 دستگاه خودروی زرهی همین طور، 150 توپ و خمپاره و سایر ابزار آلات جنگی هستند.

این منبع افزود: این نیروها و تجهیزات آن ها با نیروهای دفاع از خود که مسلح به تعداد محدودی مسلسل سبک و اسلحه کمری هستند سنخیتی ندارد.

این منبع تاکید کرد: توسل به سلاح های سنگین برای سرکوب کسانی که دیدگاه متفاوتی درباره آینده کشور دارند، قابل قبول نیست.

رومانی تجهیزات نظامی در مرزهای شرقی خود و در مجاورت خاک اوکراین مستقر کرد.

وزارت دفاع رومانی اعلام کرد: این تجهیزات در رزمایش مشترک با آمریکا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پیش از این کشورهای لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و استونی از ناتو و آمریکا درخواست کرده اند با توجه به بحران اوکراین حضور نظامی خود را در این کشورها برقرار کنند.

از زمانی که بحران در اوکراین آغاز شد، هواپیماهای شناسایی آواکس همه روزه از پایگاه ناتو در گایلنکرشن آلمان به پرواز در آمده و در جنوب رومانی، مولداوی و کریمه پرواز شناسایی انجام می دهد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: دور تازه تحریم هایی که علیه روسیه به اجرا گذاشته می شود گسترش تدابیر تنبیهی کنونی شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی های افراد خواهد بود.

ویلیام هیگ گفت: اروپا و آمریکا همچنین سرگرم بررسی طیف وسیع تری از تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی هستند اما این تدابیر برای آینده احتمالی خواهند بود، نه برای اجرای فوری.

هیگ گفت: انگلیس و متحدانش آماده اند هزینه های احتمالی اجرای تحریم های اقتصادی و تجاری گسترده تر برای کشورهای خود را بپذیرند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: ناظران بین المللی که مخالفان دولت غربگرای اوکراین در شرق این کشور به اسارت گرفته اند باید هر چه زودتر و بدون قید شرط آزاد شوند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین