کد خبر: ۲۴۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

پوتین: آمریکا کارگردان بحران اوکراین

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد کشورش در شرایط کنونی به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا پاسخ نمی دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز چهارشنبه گفت: دولت روسیه در مورد پاسخ به تحریم ها به من پیشنهاد کرده است اما ضرورتی در پاسخ به این اقدامات غرب در شرایط فعلی نمی بینم.

وی افزود: اما اگر این گونه اقدامات علیه روسیه ادامه یابد بدیهی است که در مورد افراد و فعالیت مراکز خارجی که در بخش های کلیدی اقتصاد روسیه ازجمله در حوزه انرژی فعالیت می کنند تصمیم خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: نمی خواهیم به این گونه اقدامات متوسل شویم و امیدوارم برای برداشتن چنین گامهایی لزومی پیش نیاید.

رییس جمهوری روسیه در مورد مداخله آمریکا در مسایل اوکراین گفت: آمریکا از همان بدو شکل گیری بحران اوکراین کارگردان پشت صحنه بود اما سعی کرد تا اقدامات خود را در این کشور پنهان کند.

وی گفت: رویدادهای اوکراین نشان می دهد که چه کشوری از ابتدا اعتراضات این کشور را رهبری می کرد اما ایالات متحده در گامهای نخست پنهانی عمل می کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا هفته جاری تحریم هایی را علیه روسیه بخاطر مساله اوکراین به ویژه ضمیمه کردن منطقه کریمه وضع کردند.

رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه هم در جمع خبرنگاران با غیرقابل قبول خواندن تحریم های غرب در مورد روسیه گفت: تحریم های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه ارتباطی با مساله اوکراین ندارد.

پوتین گفت: توضیح این که بسته جدید تحریم های غرب علیه روسیه به چه چیزی بستگی دارد، دشوار است.

وی افزود: هیچ ارتباطی میان این تحریم ها و رویدادهای اوکراین وجود ندارد.

رییس جمهوری روسیه گفت: بسته نخست تحریم ها علیه روسیه را غیرقانونی می دانیم که به روابط روسیه و آمریکا و اتحادیه اروپا ضربه زد.

وی اضافه کرد: اما آنچه که مربوط به بسته دوم تحریم ها می شود علت اعمال آن اصلا معلوم نیست زیرا هیچ ارتباطی میان رویدادهای اوکراین و روسیه وجود ندارد.

پوتین در توضیح علت اعمال این تحریم ها گفت: شرکای ما به اجرای سناریوی استفاده از زور در اوکراین روی آوردند و سپس متوجه عواقب آن شدند و در حال حاضر به جستجوی مقصر هستند.

وی افزود: اما روسیه مسئول وضعیت پیش آمده در اوکراین نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین