کد خبر: ۲۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

حرم رضوی در جشن میلاد امام محمد باقر (ع) میزبان زائران از کشورهای مختلف است

حرم مطهر رضوی که در نخستین شب رجب المرجب و سالروز فرخنده میلاد امام محمد باقر (ع) غرق در نور و شادی شد، همچنان میزبان ده ها هزار زائر می باشد که برای شرکت در این آیین راهی مشهد شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، چهارشنبه شب، هزاران زائر و مجاور بارگاه امام رضا (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا با تجمع در رواق ها و صحن های حرم قدسی به زیارت مشغول شده و میلاد فرخنده جد این امام همام را به پیشگاهش تبریک و تهنیت گفتند.

آیین ویژه شب میلاد پنجمین امام شیعیان در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم رضوی با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت جامعه کبیره از سوی حجت الاسلام ˈعلی بیاتیˈ آغاز شد و با مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه یافت.

سخنران حرم مطهر رضوی در این آیین به تبیین سیره تربیتی امام محمد باقر (ع) پرداخت و گفت: نام مبارک امام پنجم (ع) محمد و لقبشان ˈباقرالعلوم ˈ به معنای شکافنده علوم است زیرا آن امام همام در دوران امامت خود بسیاری از اسرار علوم را آشکار و در تبیین علوم اسلامی تلاش بسیاری کردند.

حجت الاسلام ˈعبدالکریم فرحانیˈ اظهار داشت: امام باقر( ع ) ، خصایص بسیار شایسته ای داشتند، سیرت و صورت آن حضرت ستودنی بود، با مومنان گشاده رو برخورد می کردند و همواره جامه نظیف بر تن و وقاری در راه رفتن داشتند.

وی بیان کرد: توصیه های تربیتی آن حضرت در نشست هایی که با مومنان داشتند بسیار سودمند بود و همواره بر احترام به شخصیت کودک، برقراری ارتباط و داشتن گفت و گوی صمیمانه با کودکان و نوجوانان، نقش تربیتی والدین در پرورش کودکان تاکید داشتند.

او اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) محبت به فرزندان را بسیار مورد تاکید قرار می دادند اما معتقد بودند که در این مساله نباید افراط داشت و بدترین پدران را کسانی می دانستند که در نیکی به فرزندان خود زیاده روی می کنند.

وی گفت: گرامی داشتن همسر نیز از دیگر توصیه های اخلاقی امام محمد باقر (ع) است و ایشان بر این باور بودند که باید همسر و فرزندان را تکریم کرد همان طور که منشا اختلافات بسیاری از زوجین امروز از بی احترامی نسبت به یکدیگر نشات می گیرد.

وی افزود: سیره امام محمد باقر (ع) سرشار از نکات اخلاقی بسیار زیادی است که اگر سبک زندگی آن حضرت به طور گسترده در جامعه تبیین شود بهترین راهکار بسیاری برای بی اخلاقی ها و مشکلاتی که هموطنان ما با آن در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مواجه می شوند، خواهد بود.

هزاران زائر از جمله اتباع کشورهای مختلف از جمله آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس، عراق و افغانستان پنجشنبه (امروز) نیز در صحن و رواق های حرم مطهر رضوی حضور یافته اند تا در ادامه جشن ها شرکت کنند. 

آیین جشن میلاد حضرت باقر (ع) در مساجد، تکایا و حسینیه های مشهد و سایر شهرستان های دیگر خراسان رضوی نیز برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین