کد خبر: ۲۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

براثر انفجار در سین کیانگ چین سه نفر کشته و 79 نفر زخمی شدند

براثر انفجار بمب در ایستگاه قطار شهر ارومچی مرکز منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین سه نفر کشته و 79 نفر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، انفجار چهارشنبه شب دقیقا لحظاتی پس از آن رخ داد که شی جین پینگ رییس جمهوری چین به سفر یک هفته ای خود به این منطقه پایان داد.

او چند ساعت قبل از این انفجار در مقابل نظامیان و سپاهیان و واحدهای مسلح سین کیانگ گفت که ما یک گروه ضربت فوری و مقدماتی نیاز داریم تا تروریسم را سرکوب کنیم .

در منطقه وسیع و خودمختار سین کیانگ اویغورها بزرگترین گروه قومی چین زندگی می کنند.

خبرگزاری رسمی چین ˈشین هواˈ به نقل از مقامات محلی ارومچی اعلام کرد مصدومیت چهار نفر از زخمی های این انفجار نیز شدید بود اما شرایط این مصدومین با ثبات است و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین نیز خواستار اقدامات قاطع برای مبارزه با تروریسم در چین شد و گفت که این اقامات تروریستی باید به طور قاطع سرکوب شود.

رییس جمهور چین شب گذشته گفت: ما به عزمی راسخ برای پیروزی بر تروریسم نیاز داریم و حتی لحظه ای نمی توانیم در مقابل تروریسم سکوت کنیم.

وی از همه خواست در مقابل جدایی طلبان سین کیانگ هوشیار باشند و به جنگ طولانی مدت با تروریسم ادامه دهند.

انفجار ارومچی ساعت 19 و 10 دقیقه شب گذشته به وقت محلی رخ داد. شاهدان گفته اند بمب در چمدانی کار گذاشته شده بود و بین ایستگاه اتوبوس های عمومی و ایستگاه قطار منفجر شده است.

فعالیت این ایستگاه قطار که پس از حادثه به حالت تعلیق درآمده بود بار دیگر ازسر گرفته شده است.

اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز شماری افراد ناشناس سیاهپوش به ایستگاه قطار شهر کونمینگ مرکز استان یون نن در جنوب غرب چین یورش برده و با چاقو و ابزار تیز 29 نفر را کشته و بیش از 140 نفر را مجروح کردند.

به این ایستگاه قطار 10 نفر حمله کردند که پلیس چند روز بعد سه نفر از تروریست ها را دستگیر کرد و سه نفر نیز در ایستگاه کشته شدند.

چین در همان زمان اعلام کرد تروریست ها از منطقه خودمختار سین کیانگ بوده اند و نعیم یاسین نماینده این منطقه در پارلمان چین، گفت: ما به قانون مبارزه با تروریسم و مقابله با تهدیدهای تروریستی نیاز داریم.

چین تروریست های این کشور را وابسته به گروه ترکستان شرقی می داند که هدفشان استقلال سین کیانگ از خاک چین است.

انفجار شب گذشته ارومچی در حالی روی داده است که سمات محمد معاون فرمانده منطقه نظامی سین کیانگ تاکید کرده بود تدابیر مهار تروریسم در این منطقه در حال اجرا است.

وی گفته بود از نیروهای ویژه استفاده بیشتری خواهد شد و شمار سربازان در نواحی مرزی سین کیانگ افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین