کد خبر: ۲۴۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲

وزیر جهاد کشاورزی: سفر رییس‌جمهور به ایلام بزودی صورت می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به ایلام در آینده نزدیک گفت که به طور قطع این سفر مایه خیر و منشا برکت برای مردم این استان خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈمحمود حجتیˈ بامداد جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیران ستادی اداره های کل حوزه جهاد کشاورزی استان ایلام در محل سرسرای همایش های استانداری اظهار کرد: این سفر که بزودی انجام خواهد شد مجموعه ای جدید از منافع و منابع در این منطقه ایجاد می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سفر دکتر روحانی به کمک مسوولان و مردم استان، بخشی از مسائل و مشکلات ایلام حل شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی اکنون طرح جامع ساماندهی آب های مرزی را در دستور کار و پی گیری قرار داده که اگر در هیات دولت به تصویب نهایی برسد وضعیت کشاورزی استان های مرزی متحول خواهد شد.

حجتی افزود: در صورت تصویب این طرح بخش عمده ای از مشکل تامین آب زمین های کشاورزی این مناطق رفع می شود که امیدواریم در سفر آقای روحانی به استان ایلام خبر خوش موافقت با این طرح اعلام شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با وجود همه محدودیت ها، کشور دارای فرصت ها و ظرفیت های فراوانی است و نباید برای بهره گیری از آنها غفلت شود؛ این توانایی ها و فرصت ها تنها متعلق به ما نیست بلکه به نسل های آینده و جامعه نیز تعلق دارد، بنابراین باید بدرستی از آنها استفاده کرد.

وی گفت: محرومیت زمانی معنا می یابد که منابع نباشد و اکنون مهمترین وظیفه ما موضوع حفاظت از منابع آب و خاک و نیز چگونگی استفاده درست از آنهاست.

حجتی بیان کرد: مقوله خشکیدگی درختان و جنگل های بلوط زاگرس به ویژه در استان ایلام بسیار نگران کننده است که حتی شنیدن آن نیز روح را آزار می دهد.

وی ادامه داد: وقتی به عمق این بحران و اثرهای ناشی از خشکیدگی درختان بلوط به دقت نگاه شود، انسان متاثر و ناراحت می شود بنابراین لازم است با همکاری دولت و مردم راهکارهای لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با ارائه راه چاره های علمی و منطقی از سوی کارشناسان و مدیران حوزه منابع طبیعی و جنگل داری کشور از جمله استان های منطقه زاگرس بتوان این مساله را به شکل چشمگیری مهار کرد و زیان های ناشی از بحران را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

وی گفت: خوشبختانه بودجه امسال وزارت جهاد کشاورزی در مقایسه با سال گذشته از وضعیت بسیار بهتری برخوردار شده و منابع بیشتری در اختیار این حوزه قرار گرفته است.

حجتی افزود: طرح جامع آب های مرزی که به جدیت در حال پی گیری است شرایط و چگونگی انتقال، بهره برداری و استفاده از این آب ها را در حوزه کشاورزی سرو سامان خواهد داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: طرح پمپاژ آب از سدها و رودخانه های استان برای آبی شدن 22 هزار هکتار از زمین های کشاورزی که 30 درصد از مجموع زمین های آبی ایلام را تشکیل می دهد در مرحله تصویب نهایی قرار دارد که با اجرای آن تحول بزرگی در این بخش روی می دهد.

وی افزود: اجرای باغ های دیم در زمین های شیب دار استان ایلام یکی دیگر طرح های حوزه کشاورزی است که تصویب آن در رونق فعالیت های کشاورزی و باغ داری این منظقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست افزون بر مدیران دستگاه های اجرایی حوزه جهاد کشاورزی، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار و معاونان وی و هر سه نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

محور اصلی این نشست بحث و بررسی پیرامون مسائل، چالش ها و ظرفیت های بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین