کد خبر: ۲۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

حمایت یکپارچه مراجع تقلید از رویکرد جدید بخش سلامت کشور

دکترˈسید حسن قاضی زاده هاشمیˈ چهارشنبه شب وارد شهر قم شد و در بدو حضورش در این شهر از دانشکده پزشکی و بیمارستان در دست احداث فرقانی قم دیدن کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، وی سپس به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم رفت و با آیت الله ˈمحمد جواد فاضل لنکرانیˈ رییس این مرکز دیدار کرد.

فاضل لنکرانی در این دیدار گفت: این که دولت یازدهم، توجه و اولویت ویژه ای به بحث سلامت دارد را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: باید به دکتر روحانی برای انتصاب دکتر سیدحسن هاشمی به وزارت بهداشت تبریک بگوییم و از همان بدو انتصاب مایه خوشحالی بود که شخصیتی واقف به مسائل پزشکی و دلسوز به مسائل سلامت در راس کار قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: اگر دولت موفق شود مساله سلامت را که یکی از مشکلات و ناهنجاریهای اساسی جامعه است، برطرف کند، این امر در مسائل فرهنگی و سیاسی نیز اثرگذار خواهد بود.


** آیت الله مکارم شیرازی: دکتر روحانی برای سلامت اولویت خوبی قائل است

آیت اللهˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت با وی گفت: از صحبت های دکتر روحانی احساس می شود که اولویتی خوب برای مساله سلامت قائل است و پیداست که برای این حوزه دل مشغولی دارد.

وی افزود: این که رییس جمهوری به بهبود وضعیت سلامت نظر موافقی دارد فرصتی برای وزارت بهداشت است که مساله سلامت را در اولویت های کار دولت قرار دهد.

وی بیان داشت: فرد خوبی برای وزارت بهداشت انتخاب شده است و امیدواریم تحولی در امر بهداشت و درمان با حضور آقای قاضی زاده هاشمی حاصل شود که طلیعه آن آشکار شده است.


**آیت الله نوری همدانی: وزارت بهداشت در حوزه سلامت موفق عمل کرده است

آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت با وی گفت: سلامت و امنیت پایه و اساس هر ترقی است و در قسمت سلامت وزارت بهداشت موفق عمل کرده است.

آیت الله نوری همدانی گفت: در نظام اسلامی و ولایی هر خدمتی برای مدیران و مسوولان توفیق است چرا که قرنها مردم از این نظام محروم بودند.



** آیت الله وحید خراسانی: پزشکان یک روز را رایگان ویزیت کنند

آیت الله ˈحسین وحید خراسانیˈ از مراجع تقلید نیز خطاب به وزیر بهداشت به جامعه پزشکان پیشنهاد داد، هر سال در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بیماران را بطور رایگان ویزیت کنند. 

این مرجع افزود: این پیشنهاد از سال گذشته مطرح شد و بسیاری از پزشکان مشهور در تهران و سایر شهرها از آن استقبال کردند و خوب است این امر گسترش یابد. 



** آیت الله جوادی آملی: فرهنگ تغذیه در ایران باید اصلاح شود

آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید نیز خطاب به وزیر بهداشت گفت: بسیاری از بیماریها ناشی از تغذیه است و فرهنگ تغذیه در ایران باید اصلاح شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنانش گفت: پزشکان نیز می توانند علم دینی داشته باشند، می توانید پزشکانی را در نظر بگیرید که در جبهه ها حضور یافتند و علم آنها دینی شد.

وی افزود: همیاری پزشکان به محرومان و مستضعفان می تواند علم آنها را دینی کند. 



** آیت الله سبحانی: انتخاب وزیری متقی و توانمند برای وزارت بهداشت، مایه خرسندی است

آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ یکی دیگر از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت با وی گفت: انتخاب فردی توانمند و متقی برای وزارت بهداشت از سوی دکتر روحانی، مایه خرسندی است.

وی خطاب به ˈسید حسن قاضی زاده هاشمیˈ گفت: شما مدیر توانمندی و متقی با سوابق روشن و مردی توانمند در سازندگی هستید.

وی توجه به بهداشت روان جامعه را مهم توصیف کرد و افزود: از این که وزارت بهداشت به این مساله توجه کافی دارد، خرسندیم.



**آیت الله موسوی اردبیلی: اهتمام ویژه رییس جمهوری به بحث بهداشت و درمان، ستودنی است

آیت الله ˈسید عبدالکریم موسوی اردبیلیˈ از مراجع تقلید نیز خطاب به قاضی زاده هاشمی گفت: دولت نسبت به مساله درمان مردم توجه مناسبی دارد و مشخص است که شخص رییس جمهوری اهتمام ویژه ای نسبت به بحث بهداشت و درمان دارد.

وی بیان داشت: انتخاب آقای سید حسن قاضی زاده هاشمی به سمت وزارت بهداشت نیز نشان از آن دارد که دولت و رییس جمهوری توجه ویژه ای نسبت به امر بهداشت و سلامت جامعه دارند.

آیت الله موسوی اردبیلی ابراز داشت: کار وزارت بهداشت بسیار حساس است و یاری بیماران اجر بسیار عظیمی نزد پروردگار دارد لذا فعالان این عرصه باید قدر نعمت خدمت رسانی خود را بدانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب سفر دو روزه خود به قم از دهکده سلامتی این شهر واقع در منطقه محروم شهر قائم و دانشکده پزشکی قم نیز بازدید کرد.

وی همچنین عصر روز پنجشنبه با حضور در استودیوی زنده رادیو معارف در قم، دقایقی گزارش سفر به این شهر و دیدار با مراجع تقلید را به شنوندگان این رادیو ارائه کرد.

یکی از نکات جالب در دیدارهای وزیر بهداشت با مراجع تقلید این بود که سه تن از مراجع تقلید، قاضی زاده هاشمی را از پزشکان متبحر در رشته چشم پزشکی عنوان کرده و از خدمات وی در توسعه خدمات چشم پزشکی در کشور تقدیر کردند.

آیات عظام مکارم شیرازی،موسوی اردبیلی و سبحانی نیز که سابقه مراجعه برای درمان چشم و عمل جراحی نزد وزیر بهداشت را داشتند، با لحن تقدیرآمیزی خاطرات خود را از مواجهه پیشین با وزیر بهداشت یادآور شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین