کد خبر: ۲۴۲۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

وزیرآموزش وپروش: شهریه غیرانتفاعی ها تغییر می کند

وزیر آموزش و پرورش با اعلام تعیین الگوی جدید شهریه مدارس غیردولتی، از اختصاص 120 میلیارد تومان سرانه به مدارس در سال 93 خبرداد و گفت: این سرانه بر حسب تخصیص با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته واریز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اصغر فانی درباره الگوی جدید شهریه مدارس غیردولتی گفت: از سه ماه گذشته در حال طراحی الگویی برای تعیین شهریه مدارس غیردولتی هستیم که این الگو نشان می‌دهد چه عواملی در تعیین شهریه مدارس غیردولتی موثر هستند.

او گفت: در جلسه‌ای که با رییس سازمان مدارس غیردولتی داشتم از وی خواستم تا جلسه مشترکی را با آموزش و پرورش شهر تهران برگزار کنند تا نظرات موسسین را احصا و بررسی کنند، البته نظر مدارس غیر دولتی اخذ شده و این الگو در حال نهایی شدن متناسب با شرایط استان و منطقه طراحی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق معلم و کادر مدارس غیردولتی از طریق شهریه‌ها تامین می‌شود یادآور شد: بدیهی است، با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل حقوق افراد را افزایش داده و این حداقل حقوق شامل نیروهای خدماتی مدارس غیرانتفاعی نیز می‌شود، این امر در افزایش شهریه‌ها موثر است.

فانی با بیان اینکه افزایش شهریه مدارس غیردولتی باید متعارف باشد، گفت: به سازمان مدارس غیردولتی اعلام کرده‌ام مدل جدید الگوی شهریه قبل از اعلام قطعی به صورت آزمایشی در چند مدرسه اجرا شود تا رقم آن مشخص و پس از بررسی به صورت عمومی اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سرانه مدارس نیز عنوان کرد: امسال مجلس شورای اسلامی رقم 120 میلیارد تومان را برای سرانه مدارس مصوب کردند و این سرانه با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته واریز خواهد شد، اما در عین حال که این سرانه برحسب تخصیص توزیع خواهد شد انتظار داریم مردم نیز در امور مالی مدارس مشارکت داشته باشند.

او در خصوص اینکه آیا قبوض آب و برق و گاز مدارس همچون گذشته از طریق ادارات آموزش وپرورش پرداخت خواهد شد؟ پاسخ داد: در این خصوص متفاوت عمل شده و یک قاعده قطعی نیست و سال گذشته از وزیر نیرو خواستیم در صورتی که قبوض آب و برق مدرسه‌ای پرداخت نشده از قطع آن جلوگیری کنند و آنها نیز قول همکاری دادند البته برخی مواقع قطعی یک یا دو روزه داشتیم که با پیگیری رفع می‌شد.

فانی با تاکید براینکه قبوض باید توسط خود مدارس پرداخت شود گفت: هرچه امور در مناطق متمرکز شود کیفیت کار کاهش می‌یابد، لذا مدارس باید تلاش کنند با مدیریت منابع هزینه‌های خود را پرداخت کننند البته آموزش و پرورش نیز مکلف است در قالب سرانه به مدارس کمک کند و انجمن اولیا و مدارس نیز با توجه به هزینه‌ای که مدارس دارند خانواده‌ها برای مشارکت بیشتر توجیه کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: سال گذشته در روزهای آغاز بکار دولت یازدهم موفق به دریافت و توزیع 50 میلیارد تومان سرانه برای مدارس شدیم این در حالیست که در دو سال اخیر هیچ پولی به مدارس تزریق نشده بود و امسال رقم سرانه به حدود دو برابر افزایش یافته که می‌تواند کمک مناسبی باشد، هرچند که متعقدم به برخی از مدارس از جمله هیات امنایی نباید سرانه تعلق بگیرد.

به گزارش ایسنا، فانی گفت: با افزایش رقم سرانه و مدیریت درست آن امسال مدارس مشکلات کمتری داشته باشند این در حالیست که آموزش وپرورش از طریق خزانه پیگیر دریافت قسط اول برای واریز به حساب مدارس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین