کد خبر: ۲۴۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

حوزه زنان باید از برخوردهای جناحی و سیاسی مصون بماند

یک فعال حوزه زنان گفت: حوزه زنان باید به شدت از برخوردهای جناحی و سیاسی مصون بماند. با توجه به آنکه خواسته‌های زنان با محدودیت‌های مختلفی روبروست، ممکن است گروه‌هایی به علت منافع جناحی و سیاسی خود تلاش کنند با ایجاد اختلاف میان آنان، زنان را تضعیف و در دستیابی به خواسته‌هایشان محدود کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پروین داداندیش در گفت‌وگو با ایسنا، تفرقه را یکی از آسیب‌های اختلاف در جامعه زنان برشمرد و اظهار کرد: لازم است خواسته‌های خود را با همگرایی به نظام منتقل و تغییرات و اصلاحات لازم را با تکیه بر این ویژگی مطالبه کنیم، این در حالیست که به علت نبود همگرایی بین زنان پس از گذشت 20 سال هنوز بیمه زنان خانه دار اجرایی نشده است. این موضوع سال گذشته در بودجه کشور پیش‌بینی شد ولی به اجرا نیامد.

رییس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با بیان اینکه زنان برای تصویب قوانین مربوط به خود لازم است با یکدیگر همراه باشند، خاطرنشان کرد: ‌آنان می‌توانند فارغ از مسائل سیاسی نیاز جامعه زنان و مردم را تشخیص دهند و برای رفع آنها از روش‌های حقوقی و اجتماعی بهره ببرند؛ اما به علت بحث‌های جناحی، زنان همچنان از قدرت دورمانده و نتوانسته‌اند به سمت‌های عالی مدیریتی دست یابند.

داداندیش درباره راه‌های صحیح انتقاد از نهادهای مختلف از جمله دولت اظهارکرد: با توجه به آنکه مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد را شعار امسال قرار داده‌اند، زنان و گروه‌های مرجع مانند نمایندگان و نخبگان باید در جهت ترویج شاخص‌های اخلاقی به عنوان پایه فرهنگ تلاش کنند و خودشان اقداماتی خلاف این موضوع انجام ندهند، این درحالی است که برخی خبرها در زمینه مهمانی همسر رییس جمهور به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) براساس اخبار کذب بود.

وی با بیان اینکه پیش از انتقاد باید از موثق بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کرد، گفت:‌ برخی از نمایندگان در مجلس ادعاهای کذبی در زمینه مهمانی همسر رییس جمهور مطرح کردند که می‌تواند به عنوان جرم تلقی شود. از سوی دیگر نمایندگان پیش از نوشتن نامه سرگشاده می‌توانند از مسئولان توضیح بخواهند و در صورت بی‌توجهی آنها نامه سرگشاده بنویسند.

داداندیش در پایان تاکید کرد: انتقاد باید سازنده و در جهت تغییر رفتار باشد. این کار ملزوماتی دارد که رعایت آن‌ها ضروری است، اگر برای تغییر یک رفتار براساس رفتار کذب جوسازی شود حاکمیت نیز در مقابل آن عکس‌العمل نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین